Līdzīgi kā “RERE Būve 1” atteicās labprātīgi nodot Jaunā Rīgas teātra (JRT) būvlaukumu, VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (VNĪ) paredz, ka “RERE Būve 1” mēģinās panākt lieguma uzlikšanu turpmākiem JRT būvdarbiem.
“Pirms pieņēmām lēmumu par līguma laušanu ar “RERE Būve 1” par būvniecības procesā pieļautajiem līguma pārkāpumiem, rūpīgi izvērtējām visus juridiskos un ekonomiskos riskus. Tāpat izstrādājām iespējamās tiesvedības scenārijus,” uzsver VNĪ valdes priekšsēdētājs Andris Vārna.
Būvnieka līdzšinējā rīcība liecina, ka “RERE Būve 1” izmanto visus iespējamos līdzekļus, lai kavētu JRT atjaunošanas projekta īstenošanu. Taču VNĪ ir tam gatava. “Paredzam, ka īstermiņā “RERE Būve 1” izdosies panākt liegumu turpināt būvdarbus, bet šoreiz, atšķirībā no līdzīgas situācijas Rakstniecības un mūzikas muzeja gadījumā, esam stipri savos argumentos. Tiesa nevar ignorēt faktu, ka līguma laušanas viens no būtiskajiem pamatojumiem ir “RERE Būve 1” pieļautie drošības pārkāpumi būvniecības laikā. VNĪ argumenti balstīti uz dokumentētiem pierādījumiem par drošības normu ignorēšanu no būvnieka puses iepriekšējā darbu veikšanas posmā, veicot pāļu iestrādi. Tā rezultātā tika nodarīts kaitējums blakus esošām ēkām,” norāda Andris Vārna.
“RERE Būve 1” publiski norāda uz vēlmi turpināt līguma īstenošanu, taču būvnieka iesniegtajā darbu veikšanas jaunajā grafikā mainīts ir pilnīgi viss – apjoms, termiņš, budžets. “Ja mainās vai pieaug visi būtiskie līguma nosacījumi, tad VNĪ ieskatā šādi būvnieks nevis turpina esošā līguma izpildi, bet cenšas noslēgt jaunu līgumu, bez konkursa izsludināšanas. Tātad – iespējams pat uzskatīt, ka šis varētu būt mēģinājums apiet Publisko iepirkumu likumu. VNĪ to nevar un nedrīkst pieļaut,” uzsver Andris Vārna.
Iesniedzot jaunu darbu izpildes grafiku, “RERE Būve 1” paredz ne tikai darbu veikšanas termiņa pagarinājumu no diviem gadiem uz četriem gadiem, bet arī prognozējamu nepieciešamā finansējuma pieaugumu. Tāpat piedāvātajā grafikā ietverti tādi darbi, kas izdarīti jau iepriekš. Piemēram, trolejbusu kontakttīklu izbūve, ko atbilstoši būvnieka piedāvājumam būtu plānots veikt 2020.gada aprīlī un septembrī, bet reāli šis darbs jau ir paveikts un attiecīgie dokumenti ir parakstīti.
VNĪ uzskata, ka šāda pieeja apliecina – “RERE Būve 1” nepārzina un neņem vērā reālo situāciju būvlaukumā. Un tas jau liecina par bezatbildīgu attieksmi pret īstenojamo projektu.