Eiropas sliežu platuma dzelzceļa projekta “Rail Baltica” ietvaros pārbūvējot Rīgas dzelzceļa staciju, visticamāk, pašreizējo Rīgas autoostu varētu pārcelt uz Torņakalnu, intervijā Latvijas Radio atklāja Rīgas mērs Nils Ušakovs (S).
Rīgas mērs norādīja, ka pastāv divi varianti – viens variants varētu būt transporta mezgla izbūve zem jaunās Centrālās stacijas. Otra iespēja ir pārcelt autoostu uz Torņakalnu, kur arī plānota “Rail Baltic” stacija.
Ušakovs atzina, ka autoostu, visticamāk, pārcels, apvienojot ar piepilsētas autobusu un arī Rīgas sabiedriskā transporta pieturām.
Rīgas dome jau pērn rudenī nolēma piešķirt 290 000 eiro būvprojekta izstrādei multimodālā transporta mezgla izveidei Torņakalna apkaimē. Tas paredz reģionālo autoostu, stāvvparku, piebraucamo ceļu izveidi un savienojumu ar Torņakalna dzelzceļa staciju.
Ušakovs norādīja, ka kopumā ar “Rail Baltica” saistītās pārmaiņas pilsētas centrā dos iespēju attīstībai un sadarbība ar atbildīgām valsts iestādēm šajā jautājumā ir laba.
Jau ziņots, ka projektā “Rail Baltica” Rīgas centrālā dzelzceļa stacija un pašreizējais sliežu ceļu uzbērums pārmaiņas piedzīvos pēc Dānijas arhitektu biroja “PLH Arkitekter” meta, pēc kura tiks būvēts arī jauns tilts pār Daugavu.
Kā zināms, ka Rail Baltica projekts paredz jaunas 1435 mm jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu – Rīgu – Kauņu – Varšavu – Berlīni. Rail Baltica būs elektrificēta divu ceļu dzelzceļa līnija gan pasažieru, gan kravas vilcienu kombinētajai satiksmei.
Foto: Rīgas dome