Pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) līgumu ar vilcienu iepirkumu konkursa uzvarētāju Spānijas kompāniju "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA" (CAF) cer parakstīt tuvākās nedēļas laikā, trešdien pavēstīja PV valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds, vēsta BNS.
Tiesa noraidīja Šveices uzņēmuma "Stadler Bussnang AG" ("Stadler") lūgumu apturēt Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmuma darbību līdz brīdim, kamēr tiesā pēc būtības nebūs izskatīta "Stadler" sūdzība par IUB lēmuma pamatotību, kas atļāva PV veikt šo par Latvijas vēsturē apjomīgāko dēvēto iepirkumu, raksta IR.LV.
Pērn rudenī IUB atļāva PV slēgt līgumu ar Spānijas kompāniju "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A." (CAF) par apjomīgo jauno pasažieru vilcienu sastāvu iepirkumu.
Trešdien pieņemtais tiesas lēmums 10 dienu laikā ir apstrīdams Administratīvajā apgabaltiesā.
Tiesa jautājumu par IUB lēmuma darbības apturēšanu izskatīja pērnā gada nogalē slēgtā tiesas sēdē.
Pagaidām vēl nav noteikts datums, kad "Stadler" sūdzība par IUB lēmuma tiesiskumu tiks skatīta pēc būtības.
Sūdzības iesniedzējs uzņēmums "Stadler" ir dziļi vīlies šajā tiesas spriedumā, taču to respektē, teikts uzņēmuma paziņojumā.
"Stadler" atzīmē, ka šis tiesas lēmums vēl nav oficiāli stājies spēkā, jo turpmāko 10 dienu laikā procesā iesaistītajām pusēm to ir iespējams pārsūdzēt. Tikai lēmuma nepārsūdzēšanas gadījumā, tas stāsies spēkā. Tāpēc "Stadler" rūpīgi vērtēs tiesas spriedumu un pēc tam arī pieņems lēmumu par turpmākajām darbībām.
"Stadler" uzsver, ka pretēji publiski izskanējušai informācijai Eiropas Komisija (EK) turpina vērtēt divas iesniegtās sūdzības saistībā ar a/s "Pasažieru vilciens" izsludināto konkursu. Ja šīs sūdzības tiks apmierinātas, EK ir tiesības pārtraukt vai būtiski ierobežot šā iepirkuma finansējumu no Kohēzijas fonda līdzekļiem.
IUB labvēlīgais tiesas spriedums šajā lietā ir viens no valdības izvirzītajiem nosacījumiem tālākai virzībai jauno vilcienu iepirkumā.
PV iepirkums paredz līdz 2015.gadam iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus.
Spānijas kompānija konkursā ieguvusi tiesības uz 610,76 miljonus eiro (429,24 miljonus latu) vērto līgumu.