Starp potenciālajiem pašlaik valstij piederošās aviokompānijas “airBaltic” investoriem ir kāds investīciju fonds, bet nav globālās aviokompānijas. Tā intervijā LTV raidījumā „Rīta panorāma” informēja premjers Māris Kučinskis (ZZS).
„Starp palikušajiem sarunu partneriem, kas ir vairāki, nav eksotiskās valstis. Savukārt ar globālajām aviokompānijām sarunas nav beigušās veiksmīgi, un šādu investīciju gadījumā vispār būtu jautājums, kāpēc viņi varētu gribētu pirkt airBaltic, proti, vai viņi nepirktu konkurentu ar mērķi, lai atvēlētu tam mazas filiāles lomu. Investora meklējumos valdības galvenais uzstādījums ir nodrošināt Rīgu kā aviācijas bāzi ilgtermiņā un skatīties, lai airBaltic varētu paplašināties,” sacīja premjers.
Kučinskis arī skaidro, ka uzdevums arī pēc investora piesaistes ir, lai airBaltic būtu nacionālā aviokompānija, bet par valstij paliekošo kompānijas daļu vēl būšot jāspriež, analizējot konsultantu piedāvājumus.
Tāpat arī, runājot par citām situācijām, par kurām tiek diskutēts, Kučinskis norāda, ka arī jautājumā par LMT un Lattelecom, valdība negrib, lai mēs būtu par liela uzņēmuma mazu filiāli.
Savukārt runājot par gāzes pārvades un uzglabāšanas uzņēmuma AS Conexus Baltic Grid iespējamu atpirkšanu no Latvijas gāzes, Kučinskis sacīja, ka tas vairāk ir drošības jautājums, tāpēc valsts kontrole uz zināmu laiku šajā jautājumā būtu jāsaglabā.
Kā zināms, pēc pamatkapitāla palielināšanas Latvijas valstij piederēja aptuveni 80% “airBaltic” akciju, bet investoram “Aircraft Leasing 1”, kura valdes priekšsēdētājs bija Montāgs-Girmess, piederēja 20% akciju. Savukārt “Aircraft Leasing 1” īpašnieks bija Īrijā reģistrēta kompānija “IALH LIMITED”. Savukārt šogad aprīlī par “airBaltic” pastarpinātu mazākuma akcionāru kļuva Dānijas uzņēmējs Larss Tūsens, kurš no Montāga-Girmesa pārņēma “Aircraft Leasing 1”.
Foto: airBaltic