“Maxima Latvija” aptauja atklāj, ka šogad, salīdzinājumā ar citiem gadiem, respondenti Līgo galdā cels tradicionālās Latvijas garšas neeksperimentējot ar jaunām (34 %), īstenojot savā ģimenē piekoptās mielasta receptes (37 %). Tāpat visu nepieciešamo šogad iegādāsies lielveikalā (91 %) dažas dienas pirms svētkiem (48 %) un vairums svētkiem plāno tērēt kā citus gadus – 41-60 eiro. Šie paradumi iezīmē to, ka pircēji novērtē senlatviešu tradīcijas arī ēdiena gatavošanā, izvēloties uz galda likt vietējos produktus.
“Līgo svētki iedzīvotājiem nozīmē kvalitatīvi pavadīt laiku kopā ar ģimeni un draugiem (81 %). Šogad īpaši ir izteikta iedzīvotāju vēlme piekopt tradicionālās Līgo aktivitātes un vienlaikus pieturēties pie tradicionālo Latvijas ēdienu gatavošanu, tāpēc mūsu sortiments uz svētkiem ir papildināts ar virkni svētkiem raksturīgiem produktiem, jo īpaši Līgo sieru un alu. Top 5 pieprasītākie produkti Līgo svinībām šogad būs siers, gaļas produkti, dārzeņi, augļi un dažādas sāļās uzkodas kā ķiplokgrauzdiņi un pīrādziņi. Tā kā šos svētkus cilvēki ierasti pavada ārā, pieprasījums pēc grila piederumu (31 %) un pretodu līdzekļiem (33 %) šajās dienās pieaug. “Maxima Latvija” īpaši ņem vērā iedzīvotāju tendences un paradumus svētku svinēšanā, tāpēc ir sagatavojusi plašu piedāvājumu “Līgo ar Godu” lustīgai līgošanai, kuros ir iekļauti gan šie iemīļotie Līgo produkti, gan dzērieni par zemām cenām,” stāsta “Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule.
Svētku dzērienu izvēle
Šie vasaras svētki nav iedomājamie bez atspirdzinošiem dzērieniem. Iedzīvotāji uz līgo galda liks dažādus alkoholiskus un bezalkoholiskus dzērienus, kā piemēram alu (66 %), kvasu (50 %), sulu (37 %), ūdeni (36 %) un bezalkoholisko alu (20 %).
Produktu izvēles ietekmējošie apstākļi Nr.1 – cena
Produktu izvēli svētkos var ietekmēt virkne dažādu apstākļu, tomēr aptaujā redzams, ka visbiežāk izvēli par labu kādam produktam ietekmē produkta cena (28 %), Līgo akcijas produktiem (29 %), kompānija, kurā pavadīs svētkus (19 %) un tirdzniecības vietā esošais sortiments (14 %).