DNB bankas veiktajā aptaujā secināts, ka sievietes biežāk nekā vīrieši saziņai ar uzņēmumiem izvēlas sociālos tīklus un aplikācijas.
Ja, piemēram, Facebook un Twitter saziņas iespējas sievietes izmanto 51 % gadījumu, tad Skype un Whatsapp izvēlē sieviešu īpatsvars veido jau 62 %. Atšķirīgas dzimumu nianses vērojamas arī atbildēs, ar kurām nozarēm respondenti sarakstās ar sociālo tīklu un aplikāciju starpniecību.
Aptaujātie Latvijas iedzīvotāji attālināti rakstveidā visbiežāk sazinās ar telefona operatoru, televīzijas, elektrības un citu pakalpojumu sniedzējiem – gandrīz trešdaļa iedzīvotāju (35 %). Tas arī ir saprotams, jo šos pakalpojumus izmanto ikviena mājsaimniecība Latvijā. Kopumā ar regulāro pakalpojumu sniedzējiem sociālajos tīklos vai caur aplikāciju jautājumus risina 59 % vīriešu un 41 % sieviešu.
Cilvēkiem ne dienu neiztikt bez ēšanas, un, iespējams, arī tādēļ otrā populārākā nozare, ar kuru iedzīvotāji sazinās attālināti rakstveidā, ir ar ēdināšanu saistīti uzņēmumi – restorāni, kafejnīcas un bāri (28 %). Ar maltīti saistītus jautājumus aktīvāk attālināti rakstveidā risina sievietes (68 %), bet vīrieši – gandrīz uz pusi mazāk (32 %).
Izklaides un kultūras iestādes kopumā ir trešā populārākā iestāžu un uzņēmumu grupa, ar kurām aptaujātie Latvijas iedzīvotāji sarakstās, izmantojot Facebook, Twitter, Whatsapp u.c. Kopumā šos kanālus izmanto katrs ceturtais respondents, turklāt izklaides un kultūras notikumu jautājumos sievietes un vīrieši ir vienlīdz aktīvi.
Saprotams, ka saziņā ar skaistumkopšanas iestādēm īpaši dominē sievietes – 87 %. Tāpat sievietes nedaudz biežāk nekā vīrieši attālināti sarakstās ar veselības aprūpes iestādēm (attiecīgi 53 % un 47 %). Tomēr ir nozares, kurās vairāk izceļas stiprā dzimuma pārstāvji. Piemēram, no katra desmitā Latvijas iedzīvotāja, kurš attālināti sarakstās ar finanšu un valsts iestādēm, vairumu jeb 63 % veido vīrieši.
“To, ka sievietes aktīvāk sociālajos tīklos iesaistās komunikācijā ar uzņēmumiem, redzam ne vien aptaujas rezultātos, bet arī DNB bankas ikdienas saziņā ar klientiem. Arī, ja paskatāmies DNB bankas Facebook datus, tad sievietes aktīvāk iesaistās informācijas apritē – salīdzinājumam 70 % sieviešu un 30 % vīriešu,” stāsta Normunds Rudzītis, DNB Klientu darījumu centra vadītājs. “Vienlaikus redzam arī kādu tendenci – lai arī sievietes izteiktāk ievāc informāciju un sazinās ar uzņēmumiem, vīrieši vairāk interesējas jau par pavisam konkrētiem risinājumiem, kā arī viņiem bieži vien ir izšķiroša loma lēmumu pieņemšanā, piemēram, uzņemoties kredītsaistības. Arī noformējot hipotekāro kredītu, nereti redzam ģimenes dalītās lomas – ja sievietes sākotnēji izpēta visus piedāvājumus un atlasa labākos, tad vīrietis ir tas, kurš šīs saistības galu galā uzņemsies.”
Pēc DNB bankas pasūtījuma aptauja īstenota 2017. gada aprīlī, un tajā piedalījās 500 respondentu no visas Latvijas vecumā no 18 līdz 65 gadiem.
Foto:Unplash/https://pixabay.com/en/users/Unsplash-242387//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0