Saeimas Publisko Izdevumu un Revīzījas Komisija (SPIRK) ir izveidojusi darba grupu, kuras uzdevums ir LR Saeima autobāzes izdevumu lietderības izvērtējums un Saeimas darbam nepieciešamo transporta pakalpojumu reālo vajadzību apzināšana. SPIRK uzskata, ka Saeimas autobāze ir saglabājama esošajā juridiskajā statusā, tomēr ir nepieciešama transporta pakalpojumiem tērēto līdzekļu optimizācija.
"Ir jāiet līdzi laikam – mēs uzstādām augstus mērķus izpildvarai un privātajam sektoram: veikt maksimālu izdevumu optimizāciju, celt produktivitāti, būt inovatīviem, bet paši savā saimniecībā stagnējam. Ar katru jaunu Saeimas sasaukumu arvien izteiktāk novērojama paaudžu nomaiņa, kam līdzi nāk arī jaunas darba metodes, citas prasības pēc darba vides organizācijas un palīglīdzekļiem deputāta pienākumu veikšanai," uzsver E.Siliņa, piebilstot, ka ir neizpratnē, kāpēc Saeimas transporta izdevumu optimizācijas jautājums nav risināts gadiem un joprojām jūtama pieredzējušāko deputātu un ilggadējo darbinieku pretestība novērtēt izdevumu lietderību.
"Vairāki no cipariem attiecībā uz Saeimas autoparku ir neglaimojoši – sevišķi par automašīnu noslodzi un remonta izdevumiem. Šobrīd pietiekami aktīvi tiek izmantotas vien aptuveni 25% automašīnas, vairāk kā desmit automašīnu netiek izmantotas vispār, savukārt, visu auto uzturēšana un remonti izmaksā milzu naudu, var šķist, ka apzināti netiek atjaunots reāli nepieciešamais autoparks, lai būtu pamats uzturēt Saeimas Autobāzes remontdarbnīcu ar 28 darbiniekiem," klāsta E.Siliņa.
Pēc Ministru kabineta iniciatīvas un Finanšu ministrijas aktīvas rīcības šī gada februārī tika veikta dienesta vieglo automašīnu izdevumu apzināšana valsts iestādēs, kā rezultātā tika izstrādāta instrukcija, atbilstoši kurai valsts pārvaldes iestādēm turpmāk jāvadās, nosakot transporta līdzekļu iegādes un nomas griestus. Neizpratni rada fakts, ka Saeima nav sniegusi informāciju kopējai situācijas apzināšanai valsts sektorā. "Ja Saeima nepakļaujas citu iestāžu kontrolei, tad tai pašai ir jāspēj izvērtēt savu izdevumu lietderība un novērst neefektīvu resursu izmantošanu. Saeimai ir jābūt kā paraugam, tai nebūtu jābaidās no salīdzināšanas ar citām iestādēm", neizpratnē ir deputāte.
Viņa arī norāda, ka jau šobrīd saskaras ar milzu pretestību attiecībā uz revīzijas veikšanu Saeimas autobāzes izdevumos. Tā piemēram, darba grupas dibināšanas sēdē kolēģi no Saskaņas centra balsoja pret darba grupas izveidi. "Esmu nepatīkami pārsteigta par izrādīto pretestību no deputātu vidus ierosināto Saeimas budžeta pozīciju izvērtēšanas sakarā. Šādu funkciju veikšana galu galā ir Saeimas Kārtības rullī noteiktais SPIRK pamatuzdevums. Kāda jēga tādā gadījumā ir ņemt dalību komisijā, ja nav vēlme pildīt komisijas pamatuzdevumu?" norāda deputāte.
SPIRK lūgs visus deputātus, kā arī atsevišķi Saeimas Kancelejas vadību aizpildīt komisijas sagatavotas anketas, lai apzinātu reālo nepieciešamību pēc transporta pakalpojumiem.
Šobrīd Saeimas autobāzē ir 83 transporta vienības un 144 štata vienības. Aptuveni 70 deputāti izmanto personīgā transporta izmantošanas kompensācijas, līdz ar to viņiem ir liegta piesaistītas Saeimas automašīnas izmantošana. Pastāvīgi piesaistītas automašīnas ar šoferi šobrīd ir tikai 13 deputātiem, kas ieņem amatu Saeimas prezidijā vai ir frakcijas vai komisijas vadītājs, kā arī 11 Saeimas kancelejas darbiniekiem. Pārējās mašīnas tiek lietotas kā dežūrauto, un, kā jau šobrīd uzsākot revīziju redzams, ir mašīnas un šoferi, kas ir minimāli noslogoti.Elīna SiliņaSaeimaSPIRK