Lai regulētu mākslīgā intelekta izmantošanu priekšvēlēšanu aģitācijā, Saeima ceturtdien, 14. martā, konceptuāli atbalstījusi Valsts prezidenta rosinātos grozījumus Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā.
Ar likuma grozījumiem Valsts prezidents rosina vēlētājus informēt par mākslīgā intelekta izmantošanu aģitācijas materiālu sagatavošanā.
Iepriekš, apspriežot likumprojektu par tā virzību atbildīgajā Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijā, komisijas priekšsēdētājs Oļegs Burovs atzīmēja: mākslīgais intelekts jau tagad tiek plaši izmantots ikdienā, un ir jādomā par šo tehnoloģiju izmantošanas regulējumu kopumā, nevis tikai kādai šaurai jomai.
Deputāti iepriekš arī akcentēja mākslīgā intelekta definīcijas nepieciešamību un to, ka būtu jānosaka, kas un kā konstatēs mākslīgā intelekta izmantošanu. Tāpat deputāti iepriekš diskutēja, vai ar vienu norādi par mākslīgā intelekta izmantošanu priekšvēlēšanu aģitācijā būs pietiekami, lai aizsargātu vēlētāju intereses. Būtiski arī, vai nav jāvērtē arī mākslīgā intelekta radīto materiālu saturs.
“Jautājumu atbildīgajā komisijā bija daudz, arī no ekspertu puses. Tāpēc aicinājām gan atbildīgās valsts institūcijas, informācijas tehnoloģiju un reklāmas jomas ekspertus, gan arī sabiedrisko organizāciju pārstāvjus uz plašāku diskusiju, lai, sniedzot priekšlikumus, mēs varētu pieņemt atbilstošu likumu,” pauda O.Burovs.
Lai Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma grozījumi stātos spēkā, tie vēl otrajā un trešajā lasījumā jāpieņem Saeimai.