Nākotnē potenciāls ir 130 vidusskolām un tas būtiski mazāks skaits skolu nekā ir šobrīd, informēja izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis (V).
Intervijā LNT raidījumā “900 sekundes” Šadurskis norādīja, ka mūsdienīgs, realitātei atbilstošs vidusskolu tīkls ir vajadzīgs, lai celtu pedagoģijas profesijas prestižu, skolotājiem nodrošinātu pienācīgu atalgojumu, kā arī, lai bērni iegūtu tās zināšanas un prasmes, kas veidos gan pašu personisko labklājību un dzīves kvalitāti, gan pārtikušu Latviju.
Viņš atgādināja, ka lielākai daļai pedagogu algas pieaugs. Pēc viņa sacītā, skolu tīkla sakārtošana vidusskolu skolotājiem par likmi ļaus nopelnīt vismaz 1000 eiro. Strādājot 40 stundu darba nedēļu, skolotāju atalgojums sasniegs 1500 eiro mēnesī.
Viņš norādīja, ka būs vidusskolas, kuras būs jāslēdz vai jāpārveido. Tas savukārt nozīmē, ka daļa pedagogu zaudēs darbu.
Pēc ministra sacītā, jākoncentrējas attīstības centros, piesaistot arī tuvākās teritorijas skolēnus. Optimāla vidusskolu tīkla modelī rekomendējamais skolēnu skaits ir viens no rādītājiem, lai ar skolu dibinātājiem, pašvaldībām meklētu katrai konkrētai situācijai vislabāko attīstības ceļu. “Nākotnē potenciāls ir 130 vidusskolām,” pauda Šadurskis.
Lai īstenotu skolu tīklu, kā prioritāri rekonstruējams noteikts 31 ceļa posms ar kopējo garumu 263 kilometri. Sadarbībā ar Satiksmes ministrijas pārraudzībā esošo uzņēmumu “Latvijas Valsts ceļi” rasti nepieciešamie risinājumi ceļu stāvokļa uzlabošanai. Savukārt ar Autotransporta direkciju meklēti labākie risinājumi skolēnu pārvadājumu nodrošināšanai.
Šadurskis pārliecināts, ka kopumā, realizējot Izglītības un zinātnes ministrijas un skolu tīkla pētījuma ekspertu ieteikumus, ieguvēja būs visa sabiedrība.
Šodien plkst.12 IZM tiks prezentēts pētījuma par optimālu skolu tīklu gala ziņojums.
Pētījumu “Optimālā vispārējās izglītības iestāžu tīkla modeļa izveide Latvijā” pēc IZM pasūtījuma no šā gada februāra līdz oktobrim veica karšu izdevniecība “Jāņa sēta”. Pētījuma mērķis ir izpētīt aktuālos demogrāfiskos, infrastruktūras nodrošinājuma un iedzīvotāju mobilitātes aspektus un, balstoties uz izpētes un analīzes rezultātā iegūtiem oriģināliem kvantitatīviem un kvalitatīviem datiem un ņemot vērā agrāk veiktu saistītu pētījumu rezultātus, izveidot vispārējās izglītības iestāžu tīkla ģeotelpiskās plānošanas platformu un izstrādāt optimālo vispārējās vidējās izglītības iestāžu tīkla modeli.
Foto: Saeimas kanceleja