Eiropas platuma sliežu dzelzceļa līnijas projekts “Rail Baltica” kavēšanās dēļ var zaudēt Eiropas Komisijas (EK) finansējumu, intervijā “900 sekundēm” pauda bijusī uzņēmuma “RB Rail” vadītāja Baiba Rubesa.
Viņa norādīja, ka, lai arī projekts agrāk vai vēlāk tiks ieviests, jo tas ir arī Eiropas Savienības drošības jautājums, tas var tikt īstenots vēlāk, kā rezultātā “Rail Baltica” var zaudēt EK finansējumu.
“Visiem trim īpašniekiem bija jāvienojas par to, kādā veidā kopuzņēmums un projekts ir finansējams no viņu budžetiem līdz septembra beigām, absolūti visvēlākajā variantā. Par to līdz pat šai dienai nav vienošanās. Tas nozīmē to, ka būs ļoti grūti nākošajās budžeta sarunās ES argumentēt, kāpēc nozīmēt šīs lielās naudas “Rail Baltica”, ja pašas Baltijas valstis nespēj savā starpā vienoties par to, kā kopā ir jābūvē projekts un līnija, nevis, kā to darīt katram atsevišķi,” sacīja Rubesa.
Kā zināms, Rubesa 27. septembrī iesniedza kopuzņēmuma padomei atlūgumu, kas stājas spēkā ar tā iesniegšanas brīdi.
Paziņojumā presei Rubesa norāda, ka tā ir bijusi unikāla pieredze un patiess gods būt atbildīgai par jaunas institūcijas, kopuzņēmuma “RB Rail”, izveidi, ar mērķi īstenot “Rail Baltica” Globālo projektu kā Eiropas Savienībai un Ziemeļaustrumeiropai, it īpaši Igaunijai, Latvijai, un Lietuvai stratēģiski nozīmīgu pārrobežu infrastruktūras projektu.
“Šī brīža projekta pārvaldības modelis, kurā esmu spiesta darboties, ir pretstats labas korporatīvās pārvaldības principiem. Interešu konflikts, kas iekapsulēts jau projekta pamatos, ir galvenais iesaistīto pušu darbības un/vai bezdarbības iemesls. Šis interešu konflikts nav savienojams ar manu pārliecību par taisnīgu un atbildīgu projekta ieviešanas procesu,” paudusi Rubesa.
Tikmēr “Rail Baltica” padomes priekšsēdētāja Rīa Sillave žurnālistiem noraidījusi Rubesas kritiku, norādot, ka tā nav konstruktīva.
Foto: F64