Baltijas valstīm līdz septembra beigām izdosies parakstīt līgumu par dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” projekta finansēšanu un izpildes nosacījumiem, intervijā raidījumā “900 sekundēs” pauda AS RB Rail valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa.
“Man nav šaubu, ka “Rail Baltica” projekta gaitā vēl būs domstarpības, jo ir iesaistīti daudz dalībnieku un katram ir savas intereses,” atzīst Rubesa, vienlaikus paužot pārliecību, ka vienošanās līdz noteiktajam datumam tiks parakstīta.
Viņa norāda, ka līdz 30. septembrim jāparaksta vienošanās, jo “Rail Baltica” projekts nezaudēs Eiropas Savienības naudu. “Nešaubos, ka dokumentus parakstīsim,” viņa norāda.
Kā informēja Satiksmes ministrija, šobrīd katra Baltijas valsts strādā, atbilstoši kopējam Rail Baltica projekta laika grafikam, t.i. projektēšana pabeigta līdz 2019.gadam, bet būvniecība līdz 2025.gadam. Realizējot šo plānu, finansējuma nesaņemšanas riski ir novērsti.
Kopuzņēmuma RB Rail vadībai ir sadarbībā ar uzņēmuma padomi un atbildīgajām Eiropas Savienības institūcijām jāizveido vienota sistēma un efektīvi jākoordinē projekta realizācija Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, kā arī aktīvi iesaistot Poliju un Somiju.
Kā jau informēts, tad Latvija no savas puses ir izdarījusi visu atbilstoši noteiktajiem plāniem un mērķiem. Valdība ir apstiprinājis konkrētu trases novietojumu un sākas Rail Baltica pirmās kārtas realizēšanas darbi – metu konkurss stacija un dzelzceļa tilts jau izsludināts; parakstīts sadarbības memorands par Rail Baltica stacijas lidostā izbūvi kopā ar starptautisko lidostu Rīga; publiskos iepirkumus par Rail Baltica pirmās kārtas būvprojektiem (tehniskie projekti) plānots izsludināt jau 2016.gadā. Savukārt faktiskā būvniecība sāksies 2018. – 2019. gadā.
Foto: RailBaltica.info