PTAC konstatējis uzņēmuma darbībā virkni normatīvo aktu pārkāpumu, kas jāievēro, piedāvājot kompleksos tūrisma pakalpojumus. Tāpat no saņemtajām patērētāju sūdzībām izriet, ka patērētājiem, kas minētajās vietnēs ir iegādājušies kuponus par tūrisma pakalpojumu saņemšanu, no patērētāja neatkarīgu iemeslu dēļ komersants vienpusēji maina ceļojumu maršrutu vai pakalpojumi netiek sniegti vispār, kā arī patērētājiem netiek atmaksāta samaksātā pakalpojumu maksa.
Pēdējo trīs nedēļu laikā PTAC ir saņēmis vairākas patērētāju sūdzības gan rakstveidā, gan elektroniski, kā arī vairāki cilvēki konsultējušies pie PTAC speciālistiem par situāciju, kas izveidojusies pēc tam, kad iegādāti ceļojumi ar autobusu uz dažādiem galamērķiem kolektīvās iepirkšanās portālā www.orangelife.lv un www.kupon.lv.
Pēc situācijas izpētes PTAC konstatējis, ka interneta vietnēs izvietotajās komplekso tūrisma pakalpojumu reklāmās norādīts, ka pakalpojumi tiek organizēti «Sadarbībā ar tūrisma aģentūru «Airisa un Co»».
Saskaņā ar interneta vietnē www.lursoft.lv pieejamiem datiem SIA «Airisa un Co» jau kopš 2009.gada 29.maija ir cits nosaukums, turklāt, 2010.gada 14.oktobrī komersants pasludināts par maksātnespējīgu un kreditori ir pieņēmuši lēmumu par bankrota procedūras uzsākšanu.
Ne SIA «Izdevīgi pirkumi», ne arī tās norādītais iespējamais sadarbības partneris «Airisa un CO» nav reģistrējušies Ekonomikas ministrijas pārziņā esošajā tūrisma aģentu un tūrisma operatoru datubāzē, līdz ar to nav informācijas par klientu iemaksātās naudas drošības garantiju.
Patērētājiem sniegtā informācija neatbilst virknei normatīvo aktu prasību, kas attiecas uz komplekso tūrisma pakalpojumu piedāvājumiem, tajā skaitā nav informācijas par tūrisma operatoru, netiek ievērota kārtība, kādā sagatavo un īsteno kompleksos tūrisma pakalpojumus un sniedz informāciju klientam, kā arī netiek ievērotas normatīvajos aktos noteiktās patērētāja tiesības, naudas drošības garantijas iemaksas kārtība un netiek noslēgti līgumi.
No sūdzībām izriet, ka patērētājiem, kas minētajās vietnēs ir iegādājušies kuponus par tūrisma pakalpojumu saņemšanu, no viņiem neatkarīgu iemeslu dēļ, komersants vienpusēji maina ceļojuma maršrutu vai pasūtītie pakalpojumi vispār netiek sniegti.
Pēc patērētāju vairākkārtīgas vēršanās pie komersanta patērētājiem netiek atmaksāta to samaksātā pakalpojumu maksa.
Ņemot vērā lietas ietvaros konstatēto, 18.jūlijā PTAC pieņēmis pagaidu noregulējumu, ar kuru uzlika uzņēmuma par pienākumu nekavējoties izbeigt negodīgu komercpraksi.
Neraugoties uz iepriekš minēto saistību pret patērētājiem neizpildīšanu, uzņēmums aktīvi turpina reklamēt un piedāvāt kompleksos tūrisma pakalpojumus.
Tāpat, izvēloties komplekso tūrisma pakalpojumu sniedzēju, pirms līguma noslēgšanas PTAC aicina patērētājus pārliecināties par to, vai kompleksā tūrisma pakalpojuma sniedzējs ir reģistrēts Tūrisma aģentu un tūrisma operatoru datubāzē, ieskatoties http://tato.em.gov.lv.Airisa un CoIzdevīgi pirkumikolektīvā iepirkšanāsorangelife.lvPTAC