Šobrīd no valsts un pašvaldību puses neesot paredzēta strauja skolu slēgšana – gada plāns ir nostiprināt tieši izglītības kvalitātes rādītājus. Tā šorīt intervijā LTV raidījumam Rīta Panorāma norādīja premjers Māris Kučinskis (ZZS).
Runājot par izglītības reformu, premjers uzsvēra, ka šobrīd Ministru kabineta (MK) lemšanas slieksnim lēnām tuvojas izglītības kvalitātes kritēriju palielināšana, kuri paredz noteikt, kā tiks vērtēta skolu kvalitāte, pedagogu darbs.
Viņš aicināja neuztraukties par skolu slēgšanu, uzsverot, ka uz doto brīdi šādas runas neizskan ne no valsts, ne pašvaldībām. “Likums ir noteicis minimālo skolēnu skaitu, bet likums ir arī noteicis, ka izņēmumi var būt tur, kur ir augsta kvalitāte, kas nozīmē, ka mums jādefinē, kāda šī korelācija ir,” skaidroja Kučinskis.
Savukārt runājot par plānoto pedagogu algu pieauguma grafiku, premjers norādīja, ka puse summas algu palielināšanai rodas no skolu tīklu reformas, pusi valsts meklēs citur. Pēc viņa sacītā, šādam konceptam sarunās piekrīt gan arodbiedrība, gan iesaistītie pedagogi.
Runājot par izglītības ministra Kārļa Šadurska (V) darbu, kurš nereti izpelnās lielu kritiku, premjers uzsvēra, ka visi ministri ir komanda. “Ja es kādu ministru nebūtu atbalstījis, droši vien atlaistu,” piebilda Kučinskis.
Jau vēstīts, ka pērn aizsākta izglītības reforma. Tā ietvaros Saeima apstiprinājusi grozījumus Izglītības likumā, kas ietver deleģējumu Ministru kabinetam noteikt minimāli pieļaujamo skolēnu skaitu un kritērijus maksimāli pieļaujamā bērnu skaita noteikšanai klasē un klašu grupās pašvaldību, valsts augstskolu un privātajās vispārējās izglītības iestādēs vidusskolas posmā. Skolēnu skaita kritēriji tiks attiecināti uz 10.-12.klasēm.
Ar grozījumiem normatīvajos aktos pilnveidots jaunais pedagogu darba samaksas modelis, sakārtojot un precizējot prasības saistībā ar pedagogu algu likmēm un darba slodzi, mazinot darba samaksas nevienlīdzību starp vienādu darbu strādājošiem skolotājiem. Grozījumi arī nosaka stingrāku finanšu disciplīnu pašvaldībām saistībā ar valsts mērķdotācijas izlietojumu.
Izstrādāts Pedagogu darba samaksas pieauguma grafiks turpmākajiem 5 gadiem.
Tāpat apstiprināta jauna pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas organizēšanas kārtība. Tajā kā svarīgākais pedagoga darba kvalitātes novērtējuma kritērijs izvirzīts pedagoga ikdienas darbs mācību stundā, sadarbības prasmes un skolotāja atbalsts skolēnu spēju attīstībā un virzībā. Līdzšinējo 5 pakāpju vietā pedagogs varēs pretendēt un iegūt kādu no 3 kvalitātes pakāpēm.
Foto: Pixabay