Šā gada maijā mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugums Latvijā palēninājās, salīdzinājumā ar iepriekšējā gada maiju tirdzniecības apjomiem palielinoties vien par 1,2%. Mazumtirdzniecības izaugsmes sabremzēšanos noteica degvielas pārdošanas apjomu kritums par 2,8%, kā arī neliels sarukums pārtikas produktu tirdzniecībā. Tikmēr nepārtikas preču mazumtirdzniecībā, atskaitot degvielu, turpinājās stabils pieaugums. Tādējādi šā gada piecos mēnešos kopā mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugums sasniedza 3,6%, ko veicināja nepārtikas preču, atskaitot degvielu, mazumtirdzniecības kāpums. Auto degvielas un pārtikas tirdzniecības apjomi, lai arī pieauga, uzrādījuši samērā vāju izaugsmes tempu, attiecīgi 1% un 1,8%.
2019. gada maijā nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjomi gada griezumā palielinājās par 4,2%. To nodrošināja tirdzniecības apjomu kāpums interneta veikalos (+23,6%), kas uzrāda strauju pieaugumu jau kopš gada sākuma. Būtisku devumu nepārtikas preču mazumtirdzniecības kāpumā maijā sniedza arī apģērbu un apavu tirdzniecības pieaugums par 8,5%. Par 8,2% palielinājās informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecības apjomi, lai gan tās devums kopējā mazumtirdzniecības izaugsmē bija ierobežots, ņemot vērā šīs preču kategorijas nelielo īpatsvaru kopējā mazumtirdzniecības struktūrā.
Savukārt īpatsvara ziņā lielākās preču grupas pārdošanas apjomi šā gada maijā auga mēreni – metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecība palielinājās par 1,8%. Šī preču kategorija uzrādījusi strauju tirdzniecības kāpumu kopš 2017. gada, taču šogad, vājinoties būvniecības nozares izaugsmei, sagaidāms, ka tās pārdošanas apjomi varētu augt mērenāk. Turklāt kopējie mājsaimniecības piederumu tirdzniecības apjomi, kas iekļauj arī augstākminēto preču kategoriju, saglabājušies iepriekšējā gada maija līmenī.
Tirdzniecības apjomu sarukumu šā gada maijā, salīdzinot ar pērnā gada maiju, uzrādīja mājsaimniecības elektropreču mazumtirdzniecība (-1,6%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība (-10,1%), kā arī citas īpatsvara ziņā nelielas preču grupas.
Auto degvielas mazumtirdzniecība maijā gada griezumā samazinājās par 2,8%. Jāatzīmē, ka maijā degvielas cenas Latvijā pieauga par 7%, kas bija straujākais degvielas cenu kāpums šā gada laikā. Tādējādi zemāki degvielas tirdzniecības apjomi varētu būt saistīti ar augstāku cenu, patērētājiem īslaicīgi atliekot degvielas iegādes lēmumu.
Gan Latvijas mazumtirgotāju, gan patērētāju konfidences līmenis saglabājas stabils, jūnijā uzrādot ierastās svārstības mēnešu ietvaros. Savukārt, pētot mazumtirgotāju aptauju rezultātus nedaudz detalizētāk, var redzēt būtisku kritumu sagaidāmajos pasūtījumu apjomos nākamajiem trīs mēnešiem – tik zems novērtējums par gaidāmajiem pasūtījumiem pēdējo reizi reģistrēts tikai 2010.gadā. Tajā pašā laikā citos jautājumos mazumtirgotāju noskaņojums ir vairāk optimistisks un neliecina, ka turpmākajos mēnešos nozares attīstība varētu kavēties.
Savukārt patērētāji nākamo divpadsmit mēnešu laikā plāno samazināt lielu pirkumu veikšanu, norāda aptauju rezultāti par šā gada jūniju. Tas varētu būt saistīts ar patērētāju apņemšanos veikt uzkrājumus, kas norāda uz iedzīvotāju vēlmi nodrošināt savu finansiālo stabilitāti ilgtermiņā un atbildīgāku finanšu plānošanu. To apliecina Latvijas Bankas apkopotie dati par mājsaimniecību noguldījumiem, kas šā gada aprīļa beigās bija par 9% lielāki nekā pirms gada.