Viņš atgādināja, ka marta vidū notika vairāku ministru un premjera vizīte Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE) un Katarā, kur cita starpā tika runāts par "airBaltic", raksta BNS.
"Šīs vizītes laikā tikāmies ar trīs lielām aviokompānijām – "Etihad Airways", "Fly Emirates" un "Qatar Airways". Uzskatot, ka, vienu reizi aizbraucot uz Līci un tur satiekoties ar attiecīgajiem cilvēkiem, mēs pārdosim kompāniju… Tas nu būtu par daudz. Ir būtiski, ka mēs esam tur bijuši, prezentējuši kompāniju, tās plānus, parādījuši, ka valdība kopā ar "airBaltic" vienprātīgi redz tās biznesa attīstību. Parādījām, ka valsts gandrīz simtprocentīgi uzticas kompānijas vadībai," teica Pavļuts.
Konkrēti piedāvājumi gan neesot saņemti. "Neviena no šīm kompānijām nav pateikusi, ka pirks "airBaltic", un tas ir normāli – tām šobrīd līdzīgi piedāvājumi ir no visas pasaules, it īpaši no Eiropas, kur ir daudz aviokompāniju, kam klājas grūti. Piemēram, "Etihad" nesen ir iegādājusies "Air Berlin". Tādējādi viņu iepirkumu saraksts jau ir ļoti pieblīvēts. Taču visas trīs kompānijas pauda interesi sadarboties, veidot kopīgus lidojumus, mēģināt integrēt lidojumu saimniecības. Radās iespaids, ka vienai no šīm trīs kompānijām Ziemeļeiropas reģions šķiet ļoti interesants, un tā meklē kādu partneri. Ja šī sadarbība veidosies, tas varētu būt arī labs sākums stratēģiskām investīcijām nākotnē," atzina ekonomikas ministrs.
"Nav jau arī tā, ka mēs šodien gribētu "airBaltic" par katru cenu pārdot. Tā nav! Protams, būtu jauki šo slogu no valsts budžeta noņemt. Taču, ja "airBaltic" plāns pildās tā, kā valdība to ir pieņēmusi zināšanai, kompānijas vērtība tikai augs," uzsvēra Pavļuts.
Jau vēstīts, ka no 10. līdz 12.martam Ministru prezidents Valdis Dombrovskis un uzņēmēji apmeklēja AAE, bet no 12. līdz 15.martam viesojās Katarā. Vizītē uz Vidējiem Austrumiem premjeru pavadīja 43 uzņēmēju delegācija, kas pārstāv 33 uzņēmumus no izglītības, finanšu, informācijas tehnoloģiju, kokapstrādes, transporta un loģistikas, būvniecības un nekustamā īpašuma, enerģētikas, metālapstrādes, pārtikas ražošanas, medicīnas pakalpojumu un citām jomām, raksta IR.LV.
Vizītes laikā notika tikšanās starp " airBaltic" pārstāvjiem un aviokompānijām "Etihad Airways", " Fly Emirates " un "Qatar Airways". Ar visām kompānijām panākta vienošanās turpināt divpusējās konsultācijas, lai analizētu savstarpējās sadarbības iespējas.
Satiksmes ministrija (SM) 2011.gada 30.novembrī iegādājās " airBaltic" privātajam akcionāram "Baltijas Aviācijas sistēmas" (BAS) piederošos 47,2% lidsabiedrības akciju un tādējādi valsts kļuva par 99,8% " airBaltic" akciju īpašnieci. Savukārt BAS īpašumā, pēc SM sniegtās informācijas, joprojām ir viena " airBaltic" akcija.
BAS pērn 22.decembrī " airBaltic" akcionāru sapulcē paziņoja, ka ir gatavs ieguldīt līdzekļus lidsabiedrības pamatkapitālā, tomēr to neizdarīja.
Patlaban " airBaltic" apmaksātais pamatkapitāls ir 475 615 latu. " airBaltic" dibināts 1995.gadā, tā lielākie akcionāri līdz šim bija Latvijas valsts ar 52,6% akciju un BAS ar 47,2% akciju, kas tās 2009.gada sākumā iegādājās no SAS.Daniels PavļutsLatvijas nacionālā aviokompānija “airBaltic”