Kopš Ņujorkas Manhetenas metro līnijas pārvēršanas par publiski pieejamu vietu, ir parādījusies jauna tendence pasaules arhitektu un pilsētvides plānotāju vidū – padarīt pamestus transporta infrastruktūras objektus drošus un pieejamus.
Francijas galvaspilsētā Parīzē ir viena no Eiropā plašākajiem apakšzemes transporta sistēmām. Tajā ir arī 16 metro stacijas, kuras vairs netiek izmantotas. Šīs tā sauktās spoku stacijas regulāri piesaista vandāļus un avantūristus, kuri vēlas gūt asas izjūtas, izpētot pamestos Parīzes metro nostūrus.
Natālija Košjusko-Morizē, bijusī Ekoloģijas, attīstības un transporta ministre, nākusi klajā ar ideju, kas šīs stacijas varētu pārvērst drošos tūristu piesaistes objektos. Sadarbībā ar arhitektu birojiem ”Oxo” un ” Laisné Architecte” tika radīti paraugi tam, ko būtu iespējams iesākt ar bijušo metro staciju Arsenal. Tā atrodas netālu no Bastīlijas cietokšņa, un tā netiek izmantota jau kopš Otrā pasaules kara sākuma.
Viņa piedāvā šo staciju padarīt par peldbaseinu, restorānu, teātri, koncertzāli, naktsklubu vai izstāžu zāli. Viņa uzskata, ka ir nepieciešams rast iespēju padarīt šīs pamestās stacijas pieejamas, vienlaikus nezaudējot to identitāti.
Košjusko-Morizē plāni par pamesto metro staciju attīstību tika izveidoti kā daļa no pašvaldības priekšvēlēšanu kampaņas. Lai arī projekts ir saņēmis lielu atsaucību, Košjusko-Morizē joprojām atpaliek no Annas Idalgo, kura šobrīd ir populārākais mēra kandidāts.
BNA Latvia