Par bailēm no koronavīrusa apdrošinātāji nemaksā

Apdrošināšanas kompānijām nav vienotu nosacījumu par zaudējumu segšanu vai ārstēšanās izdevumu apmaksu, viņu klientiem ceļojuma laikā saskaroties ar koronavīrusu. Vieni apdrošinātāji ir gatavi atlīdzināt pārtikas iegādi, ja karantīnas dēļ nāksies ilgāk uzkavēties ceļojuma galamērķī, citi to nedarīs, vēsta NRA.lv.

Atcelts ceļojums

Ja koronavīrusa dēļ nāksies atcelt ceļojumu, tikai daļa apdrošinātāju sola segt zaudējumus, un arī tikai noteiktos gadījumos.

Swedbank mediju attiecību vadītājs Jānis Krops skaidro, ka bailes doties ceļojumā uz jebkuru valsti un jebkāda iemesla dēļ nav apdrošināšanas gadījums. «Ja klienti drošības apsvērumu dēļ pieņem lēmumu nelidot uz kādu valsti, kur ir konstatēti vīrusa gadījumi, vai nedodas plānotajā ceļojumā, tad radušies zaudējumi netiks atlīdzināti. Tomēr, ja jebkāda iemesla dēļ ir atcelts pasākums (piemēram, koncerts, konference u.c.), kas bija vienīgais ceļojuma mērķis, tad attiecīgi vairs nav lietderīgi doties šajā braucienā un mēs atlīdzināsim klienta samaksātos un neatgūstamos izdevumus,» sacīja J. Krops.

Gjensidige Latvija uzsver, ka atlīdzinās zaudējumus klientiem, kas pieņems lēmumu nedoties ceļojumā uz vietām, kur fiksēto koronavīrusa gadījumu vai karantīnas dēļ neiesaka braukt Latvijas Republikas Ārlietu ministrija.

«Visiem, kuri ir iegādājušies apdrošināšanu nenotikušajam ceļojumam un pieņēmuši lēmumu atteikties no plāniem ceļot uz vietām, kurās pasludināta karantīna un Latvijas Ārlietu ministrija iesaka turp nebraukt, atlīdzināsim ceļojuma izdevumus, kā tas paredzēts nenotikuša ceļojuma apdrošināšanas noteikumos. Kaitējums tiks atlīdzināts tiem, kuri līgumus par nenotikuša ceļojuma apdrošināšanu ir noslēguši, pirms tika paziņotas rekomendācijas nebraukt uz attiecīgajām vietām. Šo apdrošināšanas aizsardzību varēs izmantot gan ceļojumu aģentūras, gan cilvēki, kas ceļojumus pirkuši individuāli,» informē apdrošināšanas sabiedrības Gjensidige Latvija personu apdrošināšanas produktu vadītājs Kārlis Eberhards.

Līdz šim koronavīrusa izplatības dēļ Ārlietu ministrija ir aicinājusi ceļotājus nedoties braucienos uz Ķīnu. Ārlietu ministrija aicina arī izvērtēt ceļojuma nepieciešamību uz Lombardijas un Veneto reģioniem Itālijā.

Pēc K. Eberharda teiktā, ir svarīgi novērst vīrusa izplatību un samazināt iespēju tam nokļūt mūsu valstī. «Šajā gadījumā, paplašinot nenotikuša ceļojuma apdrošināšanas robežas, vēlamies aizsargāt cilvēkus no riska inficēties ar vīrusu un atvest to uz Latviju. Tādu pašu risinājumu piemēro Gjensidige apdrošināšanas grupas uzņēmumi Norvēģijā, Dānijā, Zviedrijā, Lietuvā un Igaunijā. Šī apdrošināšana ietver visus galvenos riskus, kuru dēļ var nenotikt ceļojums. Taču parasti epidēmija vai karantīna netiek uzlūkota par apdrošināšanas gadījumu. Novērtējiet apstākļus un pievienojieties veselības uzraudzības speciālistu un valsts institūciju ieteikumiem nedoties ceļojumā tur, kur pasludināta epidēmija. Gjensidige šajā konkrētajā gadījumā ir paplašinājusi klientu aizsardzību,» uzsver K. Eberhards. Viņš norāda, ka pašlaik ceļojošie klienti var izmantot arī ceļojuma atcelšanas, atlikšanas un ceļojuma savienojuma zaudēšanas apdrošināšanu – ja tas notiks koronavīrusa vai citu iemeslu dēļ.

Savukārt Swedbank saviem klientiem neatlīdzinās radušos zaudējumus, ja ir noteikts liegums iebraukt konkrētā pilsētā, provincē, valstī vai LR Ārlietu ministrija neiesaka doties uz konkrētām teritorijām, izņemot, ja ceļojuma atcelšanai ir citi iemesli, piemēram, ceļojuma mērķis bija koncerts, konference un tas tiek atcelts.

Ārstēšanas izdevumi

Gjensidige uzsver, ka klienti, kas jau atrodas ārzemēs un ir saslimuši, var izmantot medicīnisko izdevumu apdrošināšanu. «Tiem, kam ir medicīnisko izdevumu apdrošināšana ceļojumam, apmaksājam neatliekamo medicīnisko palīdzību akūtas saslimšanas gadījumā, kuras pirmie simptomi, kas rada draudus apdrošinātā dzīvībai un prasa nepieciešamo medicīnisko palīdzību, ir parādījušies apdrošināšanas līguma spēkā esamības laikā, atrodoties ārzemēs,» saka K. Eberhards. Ja apdrošinātajam pēc nepieciešamās medicīniskās palīdzības sniegšanas karantīnas dēļ būtu jāpavada ārstniecības iestādē ilgāks laiks, tiks atlīdzināti arī šie izdevumi. «Ja ar ārstu atļauju apdrošinātais varēs atgriezties savā zemē turpmākai stacionārai ārstēšanai, tad organizēsim un atlīdzināsim viņa atgriešanās brauciena izmaksas uz Latviju,» uzsver apdrošināšanas produktu un riska vērtēšanas eksperts.

Arī Swedbank sola atlīdzināt izdevumus par medicīnisko palīdzību un ceļojuma pagarināšanu (gadījumā, kad ārstēšana ir ilgāka par paredzēto ceļojuma ilgumu), taču ar piebildi, ja konkrētajā pilsētā, reģionā, valstī nav izsludināta epidēmija, pandēmija.

Pārtikas un biļešu iegāde mājupceļam

Gjensidige skaidro, ka lidmašīnas biļetes atpakaļceļam tiks segtas ar nosacījumu, ja biļete ir iegādāta uz lidojumu, kas ir pirms plānotā atgriešanās datuma un ir apdrošināšanas polises termiņa ietvaros. Ja tiek iegādāta biļete uz vēlāku atgriešanās laiku, kas ir ārpus polises termiņa, zaudējumi tiek segti tikai tad, ja personai ir konstatēta saslimšana ar koronavīrusu. Izdevumi par pārtiku un preču iegādi segti netiek.

Savukārt J. Krops skaidro, ka Swedbank apdrošināšanas polisē ir jābūt iekļautam riskam Ceļošanas vai transporta ķibele. «Ja karantīnas dēļ ceļotājam jāpaliek karantīnas zonā ilgāk un nav iespējams izmantot iepriekš nopirktas biļetes transportlīdzeklim, tad mēs atlīdzināsim naktsmītni/uzturēšanās, kā arī pārtikas izdevumus par pagarināto periodu, kā arī jaunu transportlīdzekļu biļešu iegādi, lai nokļūtu atpakaļ uz mītnes valsti,» sacīja J. Krops.

Ilze Šteinfelde