Pa dzelzceļu līdz lidostai varēs aizbraukt 2025.gadā; līdz Berlīnei – 2030.gadā

Eiropas dzelzceļa projekta “Rail Baltica II” ietvaros pa dzelzceļu līdz lidostai “Rīga” varēs aizbraukt 2025.gadā, bet līdz Berlīnei – 2030.gadā, otrdien intervijā LNT raidījumā “900 sekundes” teica par “Rail Baltica II” īstenošanu atbildīgā Baltijas valstu kopuzņēmuma “RB Rail” valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa.

“Līdz lidostai, ja nemaldos, varēs aizbraukt apmēram 2025.gadā. Projektu sāks būvēt 2020.gadā un Baltijas ietvaros pabeigs 2025.gadā,” teica Rubesa.

Savukārt uz Berlīni – apmēram 2030.gadā. “Par Berlīni es apbēdināšu. Tur jābūt visiem pieslēgumiem arī caur Polijai, tāpēc nedomāju, ka būs ātrāk par 2030.gadu,” teica “RB Rail” valdes priekšsēdētāja.

“Rail Baltica II” projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai. Atbilstoši Lielbritānijas konsultāciju kompānijas “Aecom Ltd.” 2011.gadā veiktajiem aprēķiniem jaunā dzelzceļa līnija Latvijā provizoriski izmaksās 1,27 miljardus eiro, bet visās trijās Baltijas valstīs – 3,68 miljardus eiro.