Olas, majonēze un tematiski saldumi: ko cilvēki iegādājas Lieldienu svinēšanai?

Tērēt vairāk un iegādāties augstākas kvalitātes produktus vai tādus gardumus, kurus ikdienā pērk retāk, – pošoties Lieldienu svinēšanai, šādu gatavību pauduši 35 % Rimi aptaujas dalībnieku. Kā rāda Rimi pārdošanas dati, pirmssvētku laikā un svētku nedēļā aug pieprasījums pēc kūtī un brīvi turētu vistu olām, majonēzes un tematiskiem saldumiem, it īpaši šokolādes olām.

Latvijas iedzīvotāji Lieldienas ierindo 4. vietā starp svarīgākajiem svētkiem, kas tiek svinēti Latvijā, – uz Lieldienu īpašo nozīmi norāda 37 % aptaujāto. Lieldienas ir populārākas Latgalē un vecāka gadagājuma cilvēku vidū, kā arī kuplākās mājsaimniecībās, kurās dzīvo 5 un vairāk ģimenes locekļi. Katrs trešais atzīst, ka ir gatavs šo svētku svinēšanai iztērēt vairāk vai iegādāties kaut ko īpašāku nekā ikdienā, un, salīdzinot ar pagājušo gadu, tas ir ievērojams pieaugums (pērn tā atbildējuši 25 %, šogad – 35 % aptaujāto).

“Dažādu produktu pārdošanas apjoms pagājušogad Lieldienu laikā salīdzinājumā ar vidējo nedēļas pārdošanas apjomu palielinājās par 53 %. Prognozējam, ka arī šogad novērosim līdzīgu situāciju, jo vienmēr ir pircēji, kuri savlaicīgi iegādājas visu svētkiem nepieciešamo. Savukārt mēs rūpējamies, lai svētku svinētājiem netrūktu ne svētku atribūtu, ne olu, ne dažādu gardumu, ar ko palutināt sevi svētkos,” stāsta Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite.

Lieldienu nedēļā pieprasītas ir ne tikai baltās olas: no visa pārdoto olu sortimenta baltās olas veido 26 %, brūnās olas – 67 %, bet paipalu olas – 7 %. Būtiskas izmaiņas vērojamas pieprasījumā pēc kūtī un brīvi turētu vistu olām: 2023. gada Lieldienās no visām pārdotajām olām kūtī un brīvi turētu vistu olas veidoja 33,1 %, toties šogad kopš janvāra šis apjoms sasniedzis jau 60 %.

Daudzās mājās olu maltītes nav iedomājamas bez majonēzes, kas pirmssvētku un svētku laikā arī piedzīvo pārdošanas pieaugumu – pat par 70 %. Mazāks, taču gana ievērojams pieaugums ir arī biezpienam – aptuveni 30 %. Savukārt Lieldienu saldumu, it īpaši šokolādes olu tirdzniecības rezultāti nedēļu pirms svētkiem un pašā Lieldienu nedēļā pieaug 4–5 reizes.

“Tas, ko novērojam šajā sezonā: vecāki un bērni Lieldienu saldumus iegādājas ļoti savlaicīgi, pat mēnesi pirms svētkiem. Visaktīvāk pērk zefīrus uz kociņiem, želejkonfektes un, protams, šokolādes olas,” saka Inga Bite.