2018. gada oktobrī, salīdzinot ar 2017. gada oktobri, mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās pieauga par 2,4 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati.
Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 4,3 %, nepārtikas preču mazumtirdzniecība, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 2,4 %, bet autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 1,1 %.
Salīdzinot ar iepriekšējā gada oktobri, lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces (par 17,2 %), kā arī metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas (par 15,4 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 12,5 %). Lielākais apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu (par 20,2 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība (par 8,0%), kā arī mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 16,4 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 7,4 %.
2018. gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums samazinājās par 0,7 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība palielinājās par 1,0 %, nepārtikas preču pārdošanas apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 2,5 %, bet autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 0,5 %.
Apgrozījums pieaudzis mājsaimniecības elektroierīču (par 4,6 %), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu (par 3,5 %) mazumtirdzniecībā.
Apgrozījums krities mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces (par 9,9 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu (par 9,4%), kā arī kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība (par 4,6%).
2018. gada oktobrī salīdzinājumā ar septembri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, palielinājās par 3,4 %.