PV jaunās valdes zīmols ir visvisādu ministru amatos pabijušais un pēdējās Saeimas vēlēšanās tautas izbrāķētais Aigars Štokenbergs. Jauno amatu Latvijā viņš dabūja mēnesi pēc publiskiem apliecinājumiem, ka, būvējot Zviedrijā, neplānojot atgriezties Latvijas politikā. Solījums ievērots tādā nozīmē, ka viņa šejienes amats skaitās saimniecisks. Tomēr īstenībā nebūt nav tā, kā apgalvoja A. Štokenbergs, ka viņam neesot «personības dalīšanās problēmu, lai vienlaikus plānotu atgriešanos uzņēmējdarbībā un atgriešanos politikā». Tieši otrādi – nāksies dalīties, lai panāktu politisku vienošanos par PV vilcienu pasūtījumu jeb arī par tā anulēšanu. Tieši tāpēc jau viņu iecēla jaunajā amatā, ka viņa spējas dalīties ir zināmas, ko nevar droši teikt par viņa priekšnieku, jauniecelto PV valdes priekšsēdētāju Arti Birkmani. A. Štokenberga personības dalīšanās meistarstiķis bija tas, ka viņš Ministru prezidenta Aigara Kalvīša laikā vienlaikus sacerēja inflācijas samazināšanas plānu un izmantoja inflāciju, lai spekulētu ar nekustamiem īpašumiem. Pēc A. Štokenberga versijas, tā gan neesot bijusi viņa personības dalīšanās, bet personības apspiešana, ko veicis Ainārs Šlesers. D. Pavļuta paziņojums ir signāls, ka dalīšanās likmes būs augstas. Iepriekš publiskas nesaskaņas raisījās starp A. Roni un finanšu ministru Andri Vilku.
Salīdzinājumā ar A. Štokenbergu pieņemama šķiet juristes Silvijas Dreimanes iecelšana PV valdē – paaugstināšana pēc gandrīz desmit gadus ilga darba dažādos amatos citā valsts a/s Latvijas dzelzceļš. Pirms tam viņai bija politiskās karjeras posms A. Šlesera veidotajās un pārveidotajās partijās, kuras viņa ir pārstāvējusi Saeimas sekretāres amatā.
Trešā jaunieceltā PV valdes locekļa Anrija Brencāna karjerā ietilpst arī vilcienu remontuzņēmuma VRC Zasulauks valdes un padomes vadīšana. Pārdomas raisa viņa spējas uzņemties vadīt jebko, kādreiz arī Rīgas pašvaldības dīvaino SIA TIA jeb Transporta infrastruktūras attīstība. Šis kantoris tika nodibināts 2007. gadā, «lai realizētu liela mēroga transporta un infrastruktūras projektus», tai skaitā «arī ieviestu park&ride sistēmu, īstenotu sabiedriskā transporta prioritātes sistēmu, intermodālā transporta mezgla būvniecību Rīgas vēsturiskajā centrā un Skanstes ielas rajonā». 2012. gadā redzams, ka no solījumiem maz kas izpildīts, toties A. Brencāns bija ticis Rīgas domes Attīstības departamenta biroja vadītāja amatā. Tagadējie Rīgas vadītāji neuzskatīja par A. Brencāna trūkumu to, ka ceļu uz amatiem viņš sācis grupējuma Tēvzemei un Brīvībai/LNNK paspārnē.
Visas PV valdes nomaiņa bija sagaidāma pēc valdes priekšsēdētāja Nila Freivalda atkāpšanās, jo vilcienu pasūtījuma līgumu viņš bija parakstījis ar vecā valdes sastāva pilnvarojumu. PV valdes nomaiņu A. Ronis ir noorganizējis, lai amatpersonas atkāpjas pašas un tāpēc nav jāatlaiž.
PV preses pārstāvis Andrejs Filipovs informēja, ka uzņēmuma valdes locekļi gatavojas piektdien būt Briselē, lai pierādītu Eiropas Komisijas amatpersonām vilcienu pasūtījuma līguma atbilstību nosacījumiem, ar kādiem EK apņēmusies pasūtījumu apmaksāt. Tajā pašā laikā Briselē savu atvaļinājumu plānojis pavadīt Ministru prezidents Valdis Dombrovskis.Aigars ŠtokenbergsAivis RonisDaniels PavļutsPasažieru vilciensValdis Dombrovskis