
2025. gada martā mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,7 %, salīdzinot ar 2024. gada martu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 2,7 %, autodegvielas – samazinājās par 0,5 %, savukārt pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 5,5 %.
Salīdzinot ar 2024. gada martu, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 7,5 %), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 5,1 %) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 5,0 %). Apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 7,1 %) un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 4,5 %).
Mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 0,1 %.
2025. gada martā, salīdzinot ar februāri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,2 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 1,6 %, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 1,1 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 2,4 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 5,2 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 3,3 %) un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 2,8 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 3,8 %) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 3,6 %).
2025. gada martā, salīdzinot ar februāri, mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 14,2 %.