Malaizijas nacionālā lidsabiedrība “Malaysia Airlines” ir “tehniski bankrotējusi”, paziņoja tās izpilddirektors Kristofs Millers, atklājot par jauno pārstrukturēšanas programmu un plāniem samazināt aptuveni 6000 darba vietu.
“Mēs esam tehniski bankrotējuši,” Millers paziņoja preses konferencē. “Izpildes kritums sākās vēl ilgi pirms traģiskajiem notikumiem 2014. gadā”.
Pagājušā gada martā bez vēsts pazuda “Malaysia Airlines” lidmašīnas reiss MH370 ar visiem tā pasažieriem un apkalpi uz klāja. Lidmašīna joprojām nav atrasta. Četrus mēnešus vēlāk Ukrainas gaisa telpā tika notriekts reiss reiss MH17, atņemot dzīvības 298 pasažieriem.
Divas katastrofas izrādījās pēdējais salmiņš jau tā saspringtajā biznesa cīņā, ciešot zaudējumus vairāku gadu garumā, spēcīgas reģionālās konkurences dēļ.
Jāatzīmē, ka Millers ir strādājis vairākās aviokompānijās un atņēmis darbavietas neskaitāmiem cilvēkiem, tādēļ izpelnījies iesauku “Terminators”.
Jau vairāk nekā desmit gadus “Malaysia Airlines” sveras no vienas pārstrukturēšanas uz nākamo, daudzos Malaizijas nodokļu maksātājos radot grūtības izprast problēmas apmēru.
Jaunais izpilddirektors sīki izklāstīja strukturālās problēmas šodien, kā piemēru atzīmējot “Malaysia Airlines” pārvaldes darbinieku izvietošanu 12 ēkās, radot departamentiem grūtības sazināties vienam ar otru.
Vairāki aviācijas analītiķi Milleru paslavē par viņa drosmi atzīt problēmu, norādot, ka darbaspēka “atšķaidīšana” par veselu trešdaļu ir daudzsološa zīme reālām pārmaiņām.
Aviokompānija gan darbiniekiem, ko plāno atlaist, piedāvā citus darba variantus, taču pašlaik tiek lēsts, ka vien retais tos pieņems, pieņemot konkurentu aviokompāniju darba piedāvājumus.
Millers atzina, ka dažos tirgos ir smagi aptraipīts “Malaysia Airlines” zīmols, taču vēl nav skaidrs, vai tiks ieviestas izmaiņas nosaukumā, logotipā vai pavisam citā jomā.
Tāpat netiek noliegts, ka aviosabiedrība varētu atteikties no dažiem dārgiem un gariem lidojumiem uz Eiropu. Vispārīgāk runājot, viņš atklāja, ka ir iespējams, ka aviosabiedrība samazinās lidojumu skaitu atsevišķos maršrutos, vai arī samazinās lidaparātu skaitu šajos maršrutos.
Tāpat “Malaysia Airlines” izpilddirektors pastāstīja, ka tuvākajās nedēļās ir gaidāmas sarunas ar potenciālajiem klientiem, lai spriestu par biznesa attīstību un citām tēmām.
Par tūlītēju prioritāti Millers izvirzīja “apturēt asiņošanu”, kas izvērsusies 2015. gadā, tad to stabilizēt nākamgad un atsākt izaugsmi līdz 2017. gadam.