2023. gada maijā, salīdzinot ar 2022. gada maiju, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 1,0 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 6,2 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,3 %, autodegvielas – palielinājās par 10,9 %.
Salīdzinot ar 2022. gada maiju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 7,4 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 6,5 %) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 4,2 %). Apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 15,8 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 7,8 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 6,5 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 2,2 %.
2023. gada maijā, salīdzinot ar aprīli, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,6 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,5 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 1,1 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 1,2 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 11,5 %), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 6,5 %) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 4,6 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 2,1 %).
2023. gada maijā, salīdzinot ar aprīli, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 5,1 %.