Skolotāju trūkumu var risināt ar samērīgu slodzi un profesijas prestiža celšanu, piektdien intervijā Latvijas Radio pauda Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) vadītāja Inga Vanaga.
Pēc viņas teiktā, arodbiedrībai padomā ir gan īstermiņa, gan ilgtermiņa risinājumi, lai cīnītos ar pedagogu trūkumu.z
Vanaga norādīja, ka pedagogi bez Covid-19 sertifikāta varētu strādāt attālināti, taču par šādu ieceri nepieciešamas plašākas diskusijas. Kā jau vēstīts, Covid-19 sertifikāta neesamība likusi no skolām aiziet aptuveni 600 pedagogiem.
LIZDA vadītāja norādīja arī uz vajadzību palielināt atalgojumu un pedagoga profesijas prestiža celšanu.
Tam piekrita arī Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes dekāne Linda Daniela, kas šorīt LTV raidījumā “Rīta panorāma” sacīja, ka realitāte ir bēdīga: “Mēs zinām, cik pašvaldībās trūkst dažādu pedagogu. Es teiktu, ka skolotāju trūkst visos izglītības līmeņos.”
“Mazas slodzes, protams, ir izaicinājums algas ziņā, bet šeit ir arī jautājums par to, vai visi pedagogi vēlas šīs lielās algas nopelnīt tieši skolā, jo, piemēram, lauku reģionos skolotājam vēl var būt sava saimniecība, kurā viņam arī ir savi pienākumi,” sacīja Daniela.
Viņa piebilda, ka lielāks atalgojums vienmēr būs nepieciešams, bet par to svarīgāks ir prestižs, lai mazinātu skolotāju trūkumu.