Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) neizslēdz, ka “Latvijas dzelzceļš” (LDz) atlaidīs darbiniekus arī nākamgad, lai gan “Latvijas dzelzceļš” paziņojis Nodarbinātības valsts aģentūrai (NVA), ka uzņēmums līdz šā gada beigām plāno atlaist vēl 684 darbiniekus.
Kopumā pēdējos trijos gados LDz koncernā strādājošo skaits ir samazinājies no vairāk nekā 10 000 līdz aptuveni 7000. LDz savu rīcību skaidro ar izmaksu samazināšanu, kas nepieciešama, lai uzņēmums varētu uzturēt infrastruktūru un strādāt efektīvāk. Atlaišanas skaršot gan administratīvo, gan atbalsta personālu Rīgā un citos Latvijas reģionos.
Intervijā Latvijas Radio Linkaits pauda, ka atlaišanu atbalsta, norādot, ka darbiniekus no uzņēmuma atlaiž, lai padarītu to efektīvāku.
“Neizslēdzu, ka arī turpmāk – nākamgad un aiznākamgad – uzņēmums meklēs veidus, kā optimālāk strādāt, kā tas ir Lietuvā un Igaunijā,” pauda Linkaits.
Viņa ieskatā “Latvijas Dzelzceļš” ir pēdējais postpadomju uzņēmums, kur vēl līdz pagājušajam gadam nebija veikts nopietns optimizācijas darbs, tāpēc bijām efektivitātē atpalikuši no mūsu Baltijas kaimiņiem.
Foto: Valsts kanceleja