Neraugoties uz iepriekšējiem paziņojumiem, nacionālajai lidsabiedrībai “airBaltic” piesaistīt stratēģisko investoru līdz gada beigām tomēr neizdosies. Par to LNT ziņas informēja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
Viņš raidījumam atzina, ka divus gadus ilgušie stratēģiskā investora meklējumi vēl nedaudz ieilgs un līdz gada beigām tomēr vēl neizdosies pabeigt piesaistes procesu un izvēlēties kādu no diviem investoriem, ar kuriem šobrīd turpinās padziļinātas sarunas.
“Mums ir nepieciešams vēl papildu darbs no juridiskās puses, lai mēs sagatavotu visus dokumentus atbilstoši tām valsts interesēm, kas nepieciešamas. Visdrīzākais šobrīd, ka tās būs janvāra beigas, lai mēs varētu pieņemt lēmumus. Šobrīd nav arī steiga, lai sasteigtu. ”airBaltic” ir ļoti labi rezultāti, tas ir spējīgs nodrošināt visu operacionālo darbību,” sacīja ministrs.
Viņš arī atklāja, ka potenciālie investori nāk no Eiropas un ārpus tās.
Iepriekš ziņots, ka Satiksmes ministrija patlaban izskata jau konkrētus piedāvājumus Latvijas nacionālās aviokompānijas “airBaltic” investora piesaistē un nav izslēgta arī uzņēmuma pilnīga privatizācija.
Iemesls investoru piesaistei ir nodrošināt lidmašīnu flotes nomaiņas finansējumu, kā arī turpināt uzlabot lidsabiedrības kapitāla struktūru. Lai gan “airBaltic” biznesa plānā “Horizon 2021” ir iekļauta papildu kapitāla piesaiste 50 miljonu eiro apmērā, uzņēmums informē, ka investīcijas no valsts prasīt negrasās.
Pēc pamatkapitāla palielināšanas Latvijas valstij piederēja aptuveni 80% “airBaltic” akciju, bet investoram “Aircraft Leasing 1”, kura valdes priekšsēdētājs bija Montāgs-Girmess, piederēja 20% akciju. Savukārt “Aircraft Leasing 1” īpašnieks bija Īrijā reģistrēta kompānija “IALH LIMITED”. Savukārt šogad aprīlī par “airBaltic” pastarpinātu mazākuma akcionāru kļuva Dānijas uzņēmējs Larss Tūsens, kurš no Montāga-Girmesa pārņēma “Aircraft Leasing 1”.
Foto: airBaltic