Satiksmes ministra Kaspara Briškena priekšlikumi kā attīstīt tranzītbiznesu ir tukša muldēšana, uzskata politiķis Aivars Lembergs.
Komentējot Latvijas dzelzceļa kā uzņēmuma nākotni, Briškens redz virzienus, kas ir saistīti ar Rietumu sabiedrotajiem, kā arī nekur nepazūd Centrālāzijas starptautiskais koridors, piemēram, ir konteineru pārvadājumu plūsmas starp Ziemeļamerikas autobūves ražotājiem un Uzbekistānu, Kazahstānu vai tehnoloģiju piegādes Centrālāzijas enerģētikas nozarei.
“Pirmkārt, tiešām no Ziemeļamerikas auto produkcijas plūsma ir tāda, ka tā nodrošinās Latvijas dzelzceļa un ostas darbu? Otrkārt, kādos vagonos tad tās tehnoloģijas piegādās? Pusvagonos vai konteineros? Un visbeidzot – no Latvijas ostām līdz Latvija-Krievija robežai ir cik attālums? 400 km. Un tālāk, cik ir līdz Uzbekistānas? Tūkstošiem kilometru. Un pa kādu valsts teritoriju brauks tā krava? Pa Krievijas. Kurš vairāk nopelnīs Latvijas tranzītbizness vai Krievijas? Un ko mēs atbalstīsim? Krievijas tranzītbiznesu,” sacīja Lembergs.
Tāpat viņš aicināja aizdomāties, cik vispār šādas auto produkcijas kravas būšot, un cik tas ir ejošs bizness: “Vai tā nav tomēr tukša muldēšana?”