AS “Ventbunkeru”, kas ir viens no Ventspils brīvostas vadošajiem naftas produktu pārkraušanas termināļiem, gaida skumjš liktenis, ir pārliecināts Ventspils mērs Aivars Lembergs.
Pēc politiķa sacītā, kravu apgrozījums Ventspils ostā strādājošajos termināļos astoņos mēnešos ir pieaudzis par 13%. Tajā pašā laikā atsevišķu terminālu darbība joprojām vērtējama kā negatīva.
“Tie plusi veidojās gada sākumā, jo ziemas mēneši bija ar mīnuss zīmi. Galvenais pieaugums ir akmeņogļu pārkraušanā – tas pieaugums ir gandrīz 2 miljoni tonnas,” informēja Lembergs.
Mazāks pieaugums ir dīzeļdegvielas un mazuta pārkaušanā, ar ko galvenokārt nodarbojas “Ventbunkers”.
“Slikti turpina strādāt “Ventbunkers”, kas 8 mēnešos ir pārkrāvis tikai 800 tūkstošus tonnu, kas ir samazinājums par 40%,” atzina Lembergs. Viņš neslēpa, ka uzskata, ka “Ventbunkeru” gaida skumjš liktenis.
Slikti klājas arī citiem Šveices advokāta Rūdolfa Meroni pārvaldītajiem tranzīta uzņēmumiem, tai skaitā “Ventspils nafta” terminālim un “Kālija parkam”, kurš pārkrāvis tikai 300 tūkstošus tonnu.
“Pie normāliem apstākļiem tas būtu minimālais mēneša apjoms, nevis 8 mēnešu apjoms. Turklāt “Kālija parks” nav pārkrāvis nevienu tonnu kālija sāls, bet atbilstoši līgumam, publiskā infrastruktūra ir izīrēta tieši kālija sāls pārkraušanai. Tātad “Kālija parks” nepilda noslēgto vienošanos ar Ventspils brīvostas pārvaldi, kā rezultātā arī ir iesūdzēts tiesā,” komentēja Lembergs.
Vienlaikus ar plus zīmi strādā “Ventspils Grain Terminal” un prāmju līnija, rezumēja Ventspils mērs.