Krievija līdz 2018.gadam pārtrauks naftas produktu eksportu caur Baltijas valstu ostām, paziņojis Krievijas maģistrālo naftas vadu uzņēmums “Transneft”. VAS “Latvijas Dzelzceļš” (LDz) šāds paziņojums nav pārsteigums.
Kā otrdien intervijā LTV raidījumā “Rīta Panorāma” sacīja vadītājs Edvīns Bērziņš, LDZ jau gatavojas tam, ka Krievijas uzņēmums “Transņeftj” pārtrauks naftas produktu tranzītu caur Baltijas, tostarp Latvijas, ostām.
Bērziņš uzsvēra, ka šāds paziņojums nav pārsteigums. Pēc viņa vārdiem, Krievija jau vairākus gadus iegulda līdzekļus savu ostu attīstībā, līdz ar to ir loģiska kaimiņvalsts vēlme šīs investīcijas atgūt.
“Mēs rēķināmies ar samazinājumu gadu no gada,” apstiprināja Bērziņš. Aprēķini liecina, ka var tikt zaudētas ap 10 miljoniem kravu.
Vienlaikus viņš pauda pārliecību, ka LDz nesamazināsies pārvadāto kravu apjoms. Patlaban notiek dažādas sarunas ar kravu īpašniekiem par to, lai “zudušās kravas” varētu aizvietot ar citām.
Intervijā Bērziņš arī apstiprināja, ka līdz gada beigām Latvijā ir gaidāms pirmais jeb izmēģinājuma kravu vilciens no Ķīnas. Viņš atzīmēja, ka LDz jau ir vienojies ar partneriem Krievijā, Kazahstānā un Baltkrievijā par tarifiem, kas būtu jāmaksā par kravu sūtīšanu caur šo valstu teritorijām. Taču sarunas vēl nav beigušās par tarifiem Ķīnā.
Jau vēstīts, ka LDz un SIA “LDz Cargo loģistika” kopā ar Krievijas, Baltkrievijas un Kazahstānas dzelzceļu kopuzņēmumu “OTLK” un Baltkrievijas dzelzceļa loģistikas uzņēmumu “BTLC” izstrādājuši vienotu tarifu dzelzceļa kravu pārvadājumiem no Ķīnas robežas līdz Rīgas, Ventspils un Liepājas ostām. Papildus tam kopā ar Latvijas tranzīta nozares uzņēmumiem LDz ir izstrādājis vienotu pārvadājumu tarifu pārvadājumiem arī uz Skandināvijas valstīm.
Šis vienotais tarifs, ir pirmais solis, lai izstrādātu kompleksu vienoto piedāvājumu tranzīta koridoram no Ķīnas caur Latviju uz Skandināviju.
Foto: LDz