Šogad starptautiskajā pārtikas izstādē World Food Moscow, kurā tika plaši pārstāvēti piecpadsmit Latvijas uzņēmumi, tika saņemtas kopskaitā 10 medaļas, gan zelta, gan bronzas. Izstāde šogad notika jau astoņpadsmito reizi.
“Par izstādes veiksmīgo norisi liecina saņemtās godalgas. Visvairāk apbalvojumus saņēma zivju pārstrādes uzņēmums “Karavela”, kas pārstāv zīmolu “Kaija”. Esam gandarīti par “Karavelas” panākumiem, kas arvien paplašina savas produkcijas noietu. No visas saražotās produkcijas, 5% tiek eksportēti uz Krieviju. Īpašu uzmanību izpelnījās arī Latvijā iecienītie laša salāti dažādās gaumēs, kas kā “Gada produkts 2009” saņēma zelta medaļas. Arī sabiedrība “IMS” saņēma zelta medaļu par Rīgas šprotēm eļļā un Ventspils zivju kombināts par šprotēm un mencu aknām. Savukārt, maizes izstrādājumu grupā zelta medaļu ieguva “Baltās naktis” produkcija- cepumi “Mario piparkūkas”. Kopumā izstāde noritējusi veiksmīgi, ko apliecina uzņēmumu nodibinātie kontakti ar vairumtirdzniecības ķēdi „X5 Retail Group” un nostiprināti jau esošie kontakti ar pārstāvjiem no visas Krievijas un bijušajiem Padomju Savienības blokiem”, komentē Biedrības “Mārketinga padome” direktore Ingūna Gulbe.
Zelta un bronzas medaļas “Gada produkts 2009” saņēma sekojoši uzņēmumi par produkciju:
– A/S „Karavela”
Zelta
– Skumbrijas fileja ķīnas mērcē, sardīnes fileja eļļā, laša salāti itāļu gaumē, laša salāti meksikāņu gaumē, laša salāti ungāru gaumē;
Bronzas
– Siļķes fileja tomātu mērcē.
– SIA „Sabiedrība IMS”
Zelta
– Rīgas šprotes eļļā.
– SIA “Baltās naktis”
Zelta
– cepumi “Mario piparkūkas”.
– A/S „Ventspils zivju konservu kombināts”
Atzinības- Šprotes eļļā, mencu aknas.
Par izstādi “World Food Moscow” varu teikt, ka tā aizritēja daudz veiksmīgāk un pozitīvākās noskaņās kā izstāde “Prodexpo 2009”, kas norisinājās š.g.februārī, jo situācija Krievijas tirgū ir uzlabojusies un nostabilizējusies. Izstāde ir nostiprinājusi pārliecību par jau esošajiem klientiem, skaidrība par tirgu un pārstāvjiem tajā, kā arī noslēgta vienošanās par mūsu produkcijas ražojumu tirdzniecību Maskavas tirdzniecības lielveikalu tīklā. Šobrīd atliek aktīvi strādāt ar jau esošo, kā arī plānot un īstenot jaunus projektus, sadarbībā ar Vāciju un Franciju. Plānojam ieviest jaunus produktus, pielāgojot citas tehnoloģijas,” stāsta SIA “Karavela” valdes loceklis Andris Bite.
“Lieliskas sadarbības rezultātā, pirmo reizi zivrūpniecība tika pārstāvēta zem viena jumta. Tā ir lieliska zīme, ka savstarpēji intensīvi konkurējoši uzņēmumi var atrasties vienā stendā, nevis katrs savā stūrī, spējot piesaistīt klientus arī startējot kopā. Ar šo vēlamies rādīt piemēru, kā to vajadzētu darīt, jo rezultātā ieguvēji ir visi, tai skaitā arī Latvijas tautsaimniecība. Vēlos teikt paldies visiem tiem, kas palīdzēja šo projektu realizēt dzīvē,” tā Latvijas Zivrūpnieku savienības prezidents Didzis Šmits.