Latvijas Universitāte (LU) pauž neizpratni par Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmijas (RPIVA) sniegto informāciju medijiem, kurā teikts, ka LU “atteikusies piedalīties izglītības sistēmas reorganizācijā”. Rektors Indriķis Muižnieks uzsver, ka “Latvijas Universitāte atbalsta Izglītības un zinātnes ministrijas nostāju par skolotāju izglītības reorganizāciju Latvijā, jo tikai apvienojot spēkus, būsim stiprāki, kā arī spēsim nodrošināt profesionālās pilnveides sistēmas sakārtošanu Latvijā.”
Par to liecina arī šodien Latvijas Universitātes (LU) un Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmijas (RPIVA) parakstītais paziņojums par skolotāju izglītības reorganizāciju Latvijā.
Lēmums par RPIVA reorganizēšanu ir pārmaiņu signāls, un tagad sāksies ļoti smags konsultāciju process starp visām iesaistītajām pusēm, lai panāktu spēcīgu pedagoģijas studiju programmas izveidi un studiju kvalitātes uzlabošanu.
LU un RPIVA ir gatavas piedāvāt savus resursus skolotāju izglītības programmu konsolidācijai un specializācijas virzienu attīstībai Rīgā un citos Latvijas reģionos, lai sekmētu jauno speciālistu motivāciju un kvalitāti, kā arī lai veicinātu izglītības izmaksu efektivitāti. Nepieciešams skaidrs un pārdomāts darbības plāns, lai LU un RPIVA resursi un pieredze skolotāju un izglītības darba vadītāju sagatavošana un profesionālās pilnveides sistēmas sakārtošanas darbs dotu gaidīto rezultātu, nodrošinot plānoto mērķu sasniegšanu un nezaudējot pozitīvās iestrādes abās augstskolās.
Abas puses uzskata, ka, pirmkārt, augstākajai izglītībai visās izglītības jomās, arī pedagoģijā, jābalstās zinātnē, tā veicinot profesionālu skolotāju un izglītības darba vadītāju kvalitatīvu sagatavošanu. Nākotnes speciālistu kompetencei jāveidojas vairāku zinātņu nozaru sinerģijā. Otrkārt, pedagoģijas studiju attīstībai būs iespējams efektīvāk izmantot pieejamos cilvēkresursus un infrastruktūru un treškārt, kvalitatīva izglītības un pedagoģijas studiju programmu attīstība Latvijā ir panākama ar precīzu situācijas analīzi Latvijas izglītības iestādēs, demogrāfijas prognozēs pamatotu resursu plānošanu un konsolidāciju, vienlaikus nodrošinot izglītības pieejamību reģionos.
Foto: LU