Latvijas iedzīvotāji internetā visbiežāk pērk preces skaistumkopšanai un veselībai, kā arī modes preces, liecina DPD sadarbībā ar Kantar TNS veiktā ikgadējā aptauja par eiropiešu tiešsaistes iepirkšanās paradumiem. Vienlaikus 86% Latvijas e-pircēju ir veikuši pirkumus ārzemju interneta vietnēs, un tas ir augstākais rādītājs Eiropā.
Tiešsaistē veiktie pirkumi veido 7,5% no kopējā Latvijas iedzīvotāju pirkumu skaita, kas ir zem Eiropas vidējā līmeņa (11,3%) un aptaujāto valstu vidū ir otrs zemākais rādītājs aiz Slovēnijas. Salīdzinot ar iepriekšējā gada aptaujas datiem, ir pieaudzis to Latvijas e-pircēju skaits, kuri internetā iepērkas regulāri jeb vismaz reizi mēnesī (Latvijā – 39%, vidēji Eiropā – 54%).
Latvijas iedzīvotāji internetā visbiežāk iegādājušies preces skaistumkopšanai un veselībai, kā arī modes un atpūtas preces. Tāpat arvien vairāk tiešsaistē pirktas rotaļlietas, bet mazāk – elektronika un augsto tehnoloģiju ierīces, kas iepriekš bija pirktākā preču kategorija.
Tikmēr 86% aptaujāto e-pircēju norādījuši, ka vismaz reizi ir iepirkušies ārzemju interneta vietnēs, kas ir augstākais rādītājs Eiropā. Latvijas iedzīvotāji pirkumus veikuši galvenokārt Ķīnā, bet iecienīti ir arī Apvienotās Karalistes un Vācijas interneta veikali.
Jānis Grants, “DPD Latvija” valdes priekšsēdētājs: “Aptaujas rezultāti rāda, ka joprojām ļoti daudz tiešsaistes pirkumu tiek veikti ārzemju interneta veikalos. Ārvalstu iepirkšanās vietņu popularitāti veicina gan plašais piedāvājums ar dažādām precēm un zīmoliem, kādi pašmāju tirgū bieži vien nav pieejami, gan konkurētspējīgas cenas un skaidra piegādes un atgriešanas politika. Redzot, ka tiešsaistes iepirkšanās Latvijā uzņem arvien plašākus apgriezienus, ir skaidrs, ka pašmāju e-komercijas biznesam ir augsts attīstības potenciāls un uzņēmējiem paveras virkne lielisku iespēju šajā jomā.”
Izplatītākā ierīce tiešsaistes pirkumu veikšanai Latvijas iedzīvotāju vidū ir portatīvais dators, kam seko stacionārais dators un viedtālrunis. Pirkumu veikšanai internetā viedtālruni īpaši iecienījusi millenium paaudze jeb cilvēki, kas dzimuši laikā no 1980. līdz 2000. gadam, kā arī biežie pircēji, kas veic vairākus pirkumus mēnesī.