Nedēļas laikā Latvijas Eksportpadomes programmai “Jaunie eksporta apvāršņi”, kas izveidota, lai palīdzētu un dotu pirmo impulsu vietējiem uzņēmējiem uzlabot savu eksportspēju, atrast jaunus sadarbības partnerus ārzemēs un nodrošināt veiksmīgu un ilgstošu sadarbību ar ārvalstu partneriem, jau pieteikušies vairāk nekā 20 uzņēmumi.
“Kā jau gaidījām, uzņēmumu interese ir liela. Gan Latvijas Eksportpadomes biedri, gan uzņēmumi, kuri vēl nav padomes dalībnieki ar interesi uztver ikvienu aktivitāti, kas var viņiem palīdzēt eksporta tirgu paplašināšanā. Uzņēmumi novērtē reālu atbalstu ar tūlītēju rezultātu, piemēram sadarbības partneru atrašanā, tādēļ Eksportpadome lielu vērību programmas ietvaros pievērš tieši šai pozīcijai,” atzīmē “Latvijas Eksportpadomes” projektu direktors Jānis Āboliņš.
Sadarbības programmas ietvaros katram uzņēmumam – “Latvijas Eksportpadomes” biedram – tiek veikta iepriekšēja tirgus izpēte attiecībā uz valstīm un produktiem, kurus tas norādījis kā prioritārus, kā arī tiek veikts darbs pie potenciālo sadarbības partneru apzināšanas. Eksportpadomes speciālisti arī dod savu ieguldījumu darbā ar vietējiem uzņēmējiem, lai stiprinātu to konkurētspēju ārvalstu tirgos.
Kā norāda Jānis Āboliņš, “Katrs vietējais uzņēmējs ir pelnījis, lai par tā ražojumiem uzzina visattālākajos tirgos, bet kas būtiski – ne tikai uzzina, bet arī izskata iespēju uzsākt sadarbību. Mūsu pienesumu Latvijas ekonomikas atveseļošanā dod ikviens eiro, kuru ārzemju uzņēmējs samaksā par vietējo preci vai pakalpojumu.”