Pa Latvijas sliežu ceļiem pagājušajā gadā pārvadāts rekordliels kravu apjoms Latvijas dzelzceļa (LDz) vēsturē – 56,1 miljoni tonnu kravu, un tas ir lielākais rādītājs salīdzinot ar citām Baltijas valstīm un Somiju.
Satiksmes ministrs Kaspars Gerhards norādīja, ka LDz ir viens no retajiem dzelzceļiem Eiropā, kuram pagājušajā gadā novērojams kravu pieaugums nevis kritums. “Eiropā pagājušajā gadā sākās kritums kravu pārvadājumu apjomos, kas turpinās arī šogad. Latvijas dzelzceļš ir izņēmums – pagājušajā gadā kravu apjomi pieauga un šogad apjomi līdz šim ir saglabāti,” uzsvēra ministrs.
2008.gadā koncerna neto apgrozījums bija 299 miljoni latu (2007.gadā 262 milj. latu), bet peļņa – 13,4 miljoni latu.
Iepriekšējais gads LDz bija ievērojams kravu pārvadājumu jomā, jo pārspēts pēdējo gadu līderis – Lietuvas dzelzceļš. Pārvadāts rekordliels kravu apjoms – 56,1 miljoni tonnu. Salīdzinoši pa Lietuvas dzelzceļiem pārvadāti 55 miljoni tonnu, Igaunijā – 26,1, bet Somijā 41,9 miljoni tonnu kravu. “Kravu pārvadājumu rādītāji īpaši uzsverami ne tikai tāpēc, ka mums izdevās piesaistīt kravas kā eksporta preces, bet jo īpaši tāpēc, ka ar šiem kravu pārvadājumiem mēs esam veicinājuši naudas ieplūšanu Latvijas ekonomikā,” labos rezultātus komentē U.Magonis.
Līdzās labiem kravu apgrozījuma rādītājiem pagājušajā gadā LDz veicis ievērojamas investīcijas infrastruktūras uzturēšanā – tostarp 23,56 miljoni latu ieguldīti 88,5 km sliežu rekonstrukcijā, par 5,4 miljoniem latu veiktas 111 pārmiju komplektu nomaiņas, kā arī 471 tūkstotis latu ieguldīts B tipa sliežu ceļa remontā. Par 4,1 miljonu latu veikta arī ritošā sastāva sakarsušo bukšu atklāšanas sistēmas modernizācija.
Pagājušajā gadā LDz koncerns nodokļos valsts budžetā iemaksājis 72 miljonus latu, kas ir par pieciem miljoniem latu vairāk nekā 2007.gadā. LDz iepriekšējā gadā bijis viens no lielākajiem iedzīvotāju sociālā nodokļa un ienākuma nodokļa maksātājs valstī.
Avots: BNA Latvia