Lai arī AS “Pasažieru vilciena” jauno elektrovilcienu iepirkumā situācija nav tik katastrofāla, satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) joprojām apsver iespēju neizdošanās gadījumā likvidēt “Pasažieru vilciens”.
“Pēc tam 23 lapām, ko Iepirkuma uzraudzības birojs (IUB) bija sarakstījis, es sapratu, ka nekas nopietns nav. Var virzīties uz priekšu,” runājot par to, ka IUB aizliedzis “Pasažieru vilciens” slēgt iepirkuma līgumu ar Spānijas uzņēmumu “Patentes Talgo S.L.”, (“Talgo”) par elektrovilcienu piegādi, sacīja Linkaits.
Tas, vai būšot jauni vilcieni, gan esot atkarīgs no “Pasažieru vilciens” un IUB vadības. Tajā pašā laikā viņš nenoliedza, ka, ja “Pasažieru vilciens” neizdosies noslēgt līgumus par jauna ritošā sastāva piegādi, šādā situācijā var tikt slēgts līgums ar citu pārvadātāju, bet PV var tikt likvidēts.
Ministra ieskatā jāvērtē arī dzelzceļa elektrifikācija. Pēc viņa sacītā, tā pati par sevi ir vajadzīga lieta, taču konkrētais projekts ir gadiem novilcināts un tagad, pēc viņa domām, mēs esam nonākuši pie neloģiskā modeļa.
Jau vēstīts, ka IUB nolēmis aizliegt slēgt “Pasažieru vilciens” iepirkuma līgumu ar noteikto uzvarētāju un atcelt iepirkuma komisijas lēmumu par rezultātiem.
“Pasažieru vilciens” uzdots divdesmit darbadienu laikā novērst iesniegumu izskatīšanas komisijas konstatētos pārkāpumus un atbilstoši Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumam pieņemt lēmumu, nosūtot paziņojumu IUB un visiem pretendentiem, vienlaicīgi nosūtīt IUB visu informāciju attiecībā uz lēmuma pieņemšanu un komisijas konstatēto pārkāpumu novēršanu.
Foto: F64