Latvijai trūkst viennozīmīga redzējuma par izglītības un pedagogu darbības kvalitāti un tas rada robus izglītības sistēmā, tā šorīt intervijā Latvijas Radio norādīja izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile.
Seile atzina, ka ir starptautiski pētījumi, kas pierāda Latvijas izglītības kvalitāti, tomēr trūkst viennozīmīga redzējuma par to, ka tas tā patiešām ir. Ņemot vēra, ka šis redzējums iztrūkst, rodas neskaidrības un tiek iecirsti robi kopējā izglītības sistēmā, jo netiek atrasta kopīga sadarbība no visām iesaistītām pusēm.
Kā norāda ministre, vispirms nepieciešams atrast kopīgu redzējumu un tad kopīgu visu pušu sadarbību.
Intervijā Seile izteica atbalstu arī mazo lauku skolu attīstībai un saglabāšanai, norādot, ka tāpat lielās skolās neatradīsies vieta visiem skolēniem. Tomēr, neatkarīgi no tā, nepieciešams domāt arī par biznesa vides uzlabošanu lauku reģionos, nodrošināt topošajiem absolventiem darba iespējas savā dzimtajā pusē.
Kā ziņots, pieprasot lielāku atalgojumu, Latvijas pedagogi gatavi gan piketēt, gan streikot. Valdība ārkārtas sēdē pārrunāja, ka jauniem izdevumiem nākamā gada valsts budžetā varētu būt pieejami vairāk nekā 133 miljoni eiro, no kuriem vairums jau ir sadalīti. Izglītības nozarei šobrīd atvēlēts papildus finansējums 4 miljoni eiro augstākajai izglītībai un zinātnei, 2,5 miljoni eiro profesionālajai izglītībai, bet plānotajām vērienīgajām reformām pedagogu darba samaksas finansēšanas sistēmā paredzēta vien 3 miljoni eiro jeb 12. daļa no IZM pieprasītā.