Latvijā radīts pasaulē pirmais bezpilotu lidaparāts, kas autonomi seko tā lietotājam

Latvijas uzņēmums SIA “Helico Aerospace Industries”, kas nodarbojas ar bezpilota lidaparātu tehnoloģiju attīstīšanu, nācis klajā ar savu pirmo produktu – bezpilota lidaparātu “AirDog”, kas autonomi seko sportistam un filmē to ar GoPro sporta kameru. Šis ir pirmais šāda veida produkts pasaulē, kas nodrošina pilnvērtīgu bezpilota sekošanas un filmēšanas funkciju vienlaicīgi.

“Šis ir revolucionārs produkts, kas pilnībā mainīs to, kā tiek filmēts “action” sports – snovbords, veikbords, skeitbords, BMX, motokross, un dažādu sporta veidu freestyle disciplīnas, kuras ir skatāmas un efektīgi parādāmas tieši no gaisa. Līdz šim vienīgais risinājums bija noīrēt helikopteri,” stāsta AirDog idejas autors Edgars Rozentāls.

AirDog darbības princips ir vienkāršs – sportists uz rokas vai pie ķiveres piestiprina pulti, kurai seko lidaparāts. Lai nodrošinātu šo sekošanu tiek izmantoti sarežģīti algoritmi, GPS, bluetooth, akselometri, barometrs, magnetometrs, autopilots u.c. sistēmas sastāvdaļas, kas savienotas ar jaudīgu procesoru un kuras programmatūra radīta “Helico Aerospace Industries”.

“Esam ieguldījuši neskaitāmas negulētas naktis, noslīcīnātus, sasistus lidaparātus, bet esam gandarīti par rezultātu,” stāsta Rozentāls. “AirDog pats paceļas un nolaižas, pats kontrolē augstumu un ātrumu, kā arī attālumu no sportista, ko pirms lidojuma var iestatīt speciālā aplikācijā, kas atradīsies lietotāja viedtālrunī.”

Pie AirDog projekta darbs tika uzsākts jau pagājušā gada vasarā. Līdz šim produkta izstrādē uzņēmums ir investējis aptuveni 1/4 miljonus eiro. Šī gada vasarā plānots uzsākt arī AirDog ražošanu Latvijā, šobrīd tiek apzināti potenciālie sadarbības partneri.

AirDog uzsāk pārdošanu ambiciozajā Kickstarter.com kampaņā ASV

Lai iepazīstinātu pasauli ar šo unikālo produktu, šodien uzņēmums ir uzsācis pārdošanas kampaņu ambiciozajā kolektīvā finansējuma interneta vietnē ASV Kickstarter.com.

“Ar šo kampaņu mēs vēlamies sasniegt trīs mērķus – iegūt plašu atpazīstamību vienā no lielākajiem pasaules tirgiem – ASV, veikt pirmās produkcijas partijas iepriekšpārdošanu, kā arī savākt līdzekļus, kas nepieciešami produkcijas ražošanas uzsākšanai,” atzīst Edgars Rozentāls.