Portālu organizētie ceļojumi atveduši arī ievērojamu tūristu daudzumu no kaimiņvalstīm, kā arī – palielinājuši Latvijas viesnīcu noslogotību par gandrīz 40 000 cilvēku, portālu «Apollo» informēja «CityLife.lv» un «cherry.lv» pārstāve Ance Rancāne.
2011. gadā, salīdzinot ar 2010. gadu, tūrisma industrija pieredzējusi neapšaubāmu pieaugumu. Par gandrīz 10% palielinājies ieceļojušo tūristu skaits, par 7% palielinājies to cilvēkus skaits, kas dodas no Latvijas uz ārvalstīm, kā arī – par 13% paaugstinājusies noslogotība Latvijas naktsmītnēs, liecina Centrālā statistikas biroja dati.
Kaut arī šādu pieaugumu veido vairāku apstākļu kopums, zināma ietekme uz tūrisma industrijas attīstību bijusi arī kolektīvās iepirkšanās portāliem, atzīmē Rancāne. Kopumā kolektīvās iepirkšanās portālu klienti sastāda apmēram 30% no viesnīcās apkalpoto nakšņotāju skaita pieauguma.
Līdz šim lielākajos kolektīvās iepirkšanās portālos «cityLife.lv» un «cherry.lv», kā arī to saistītajos portālos citās Baltijas valstīs nakšņošanu kādā no Latvijas naktsmītnēm iegādājušies gandrīz 25 000 Latvijas iedzīvotāju, vairāk kā 9000 Igaunijas un gandrīz 6000 Lietuvas tūristu. Kopumā pircēju skaits, kas iegādājušies naktsmītnes kādā no lielākajiem kolektīvās iepirkšanās portāliem, sastāda 2% no visiem Latvijas viesnīcās apkalpotajiem klientiem no 2011. gada sākuma.
Kā liecina viesnīcu biznesa pārstāvju viedoklis, kampaņas kolektīvās iepirkšanās portālos atrisina būtisku industrijas problēmu – naktsmītnēm ir iespēja aizpildīt tukšos numuriņus arī laikā, kad citkārt nakšņotāju ir maz. Šādas akcijas kalpo arī kā spēcīgs impulss tūristiem no kaimiņvalstīm apmeklēt Latviju. Viesnīcu apmeklētāji sniedz artavu ekonomikā, jo īpaši – restorānu un citu tūrisma pakalpojumu sfērās.
Tāpat tūrkompānijām šādas akcijas sniedz garantētu tūristu skaitu katram no braucieniem. «Tas ir vispārzināms fakts, ka tūrkompānijām organizēto ceļojumu cenās ir jāiekļauj izmaksa par iespējami tukšajām vietām. Sadarbojoties ar «cityLife.lv» un «cherry.lv», brauciens notiek tikai tad, ja tiek nopirkts noteiktais ceļazīmju skaits. Tā arī veidojas atlaide – cilvēkiem nav jāmaksā par neaizpildītajām vietām. Turklāt arī viesnīcas piedāvā pievilcīgākas cenas, ja spējam garantēt konkrētu nakšņotāju daudzumu,» min tūrisma aģentūras «Travel RSP» direktore Aija Andersone.
No pērnā gada sākuma «cityLife.lv» un «cherry.lv» tūrisma braucienu piedāvājumus ar ievērojamām atlaidēm izmantojuši gandrīz 20 000 ceļotgribētāju. Apmēram 10% no tiem devušies tūrisma braucienos tepat Latvijā, 70% apmeklējuši kaimiņvalstis un 20% devušies tālākos ceļojumos uz dažādām Eiropas valstīm.
Ance Rancānecherry.lvCityLife.lvkolektīvā iepirkšanāstūristi