2024. gada jūnijā, salīdzinot ar 2023. gada jūniju, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 2,1%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 5,2%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 0,2%, autodegvielas – saruka par 0,4%.
Salīdzinot ar 2023. gada jūniju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 8,8 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 5,0 %), kā arī kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,9 %). Apgrozījuma kritums bija metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 7,4 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 7,4 %) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 6,3 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 0,7 %.
2024. gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 1,7 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1,6 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,8 %, autodegvielas mazumtirdzniecība kritās par 1,8 %.
Apgrozījums pieaudzis nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 1,8%) un kosmētikas un tualetes priekšmetu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 1,0%).
Vislielākais apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 8,4 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 5,5 %) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 3,2 %).
2024. gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 2,5 %.