Kā informē "airBaltic" prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks, tas nozīmē, ka vidēji "airBaltic" 2012.gadā starptautiskajā lidostā "Rīga" izpildīs par 25 lidojumiem dienā mazāk nekā šogad. Šis samazinājums esot tieši saistīts ar valdības lēmuma par uz maksātnespējas sliekšņa esošā uzņēmuma pamatkapitāla palielināšanas novilcināšanu, raksta IR.LV.
Konkrēti Fliks paziņojumā min 726 lidojumus novembrī un 723 lidojumus decembrī, savukārt 2012.gadā "airBaltic" plāno 45 517 lidojumus, kas ir par 9400 lidojumiem mazāk nekā 2011.gadā.
Jau ziņots, ka 12.septembrī un 13.septembrī "airBaltic" kopumā atcēla 18 reisus. Tā kā Satiksmes ministriju (SM) nav apmierinājis Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" vadības skaidrojums par atceltajiem reisiem, ministrija pieprasījusi "airBaltic" papildu informāciju. Lidostā informēja, ka patlaban "airBaltic" nav informējis, ka būtu plānots atcelt reisus arī turpmāk, raksta LETA.
Valdības vadītājs Valdis Dombrovskis (Vienotība) reisu atcelšanu nodēvēja par Flika destruktīvu rīcību.
Valdība vakar pēc vairāku stundu debatēm tā arī nepieņēma lēmumu, kā rīkoties ar problēmās nonākušo "airBaltic", lēmuma pieņemšanu atliekot uz nākamās nedēļas sēdi 20.septembrī – pēc 11.Saeimas ārkārtas vēlēšanām.
Biznesa portāla "Nozare.lv" rīcībā esošā neoficiālā informācija liecina, ka valdības konsultantu "Prudentia" ziņojumā par "airBaltic" situācijas novērtējumu konstatēta ievērojama lidsabiedrības ieņēmumu naudas plūsmas virzība cauri Flikam pietuvinātu Vācijas uzņēmumu, kas mērāma pat vairākos simtos miljonos latu un notikusi pēdējo gadu laikā.
Tāpat, iespējams, šodien notikusi valdības līmeņa tikšanās ar "Prudentia" pārstāvjiem, kurā apspriesta, bet noraidīta iespēja pieprasīt "airBaltic" maksātnespēju.
Vienlaikus "Nozare.lv" tapis zināms, ka par SAS obligācijām, iespējams, samaksājušais Luksemburgā reģistrētais finanšu pakalpojumu uzņēmums "Trasatlantic Holdings Company", kas saistīts ar Krievijas izcelsmes miljardiera Vladimira Antonova biznesu, darījumam nav izmantojis savus līdzekļus.
"Air Baltic Corporation" ir dibināta 1995.gadā. Aviokompānijas galvenie akcionāri ir Latvijas valsts (52,6%) un "Baltijas Aviācijas sistēmas" (47,2%). "Baltijas Aviācijas sistēmas" vienādās daļās pieder lidsabiedrības vadītājam Flikam un Bahamās reģistrētajai kompānijai "Taurus Asset Management Fund Limited".
Patlaban starp "airBaltic" akcionāriem – Fliku un valsti – ir saspringtas attiecības saistībā ar "airBaltic" finanšu stāvokli un nepieciešamajiem ieguldījumiem lidsabiedrībā.