Pakalpojumu sniedzējam vai preču pārdevējam, saņemot no pircēja kolektīvo iepirkumu portālā iegādāto kuponu, darījuma summa jāreģistrē kases aparātā, jāizdrukā un jāizsniedz pircējam darījumu apliecinošais dokuments – kases čeks.
Gadījumos, kad pakalpojumu sniedzējs vai preču pārdevējs ietilpst tajā kategorijā, kam nav pienākums savā darbībā izmantot elektronisko kases aparātu (piemēram, pārdevēji amatnieku un svētku tirdziņos; zemnieki, kas savās saimniecībās tirgo pašu gatavotu produkciju (par pašu ražotu preču pārdošanu ražošanas vietā), nelieli skaistumkopšanas saloni, frizētavas (ja tajā vidējie skaidras naudas ieņēmumi mēnesī nepārsniedz sešas minimālās mēneša algas) u.c.), tiem pēc pircēja pieprasījuma ir jāizsniedz attiecīgs darījumu apliecinošais dokuments – noformēta un VID reģistrēta kvīts vai biļete.
Minēto kārtību nosaka Ministru kabineta 2007.gada 2.maija noteikumu Nr.282 „Nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtība” 2. un 32.punkts.
VID vērš uzmanību, ka normatīvie akti neparedz gadījumus, kad pakalpojumu sniedzējs vai preču pārdevējs drīkst neizsniegt samaksu apliecinošu dokumentu, ja samaksa tiek veikta ar kolektīvo iepirkumu portālā iegādāto kuponu.
Ja pircējs, norēķinoties ar kolektīvo iepirkumu portālā iegādāto kuponu, saskaras ar situāciju, kad pakalpojuma sniedzējs vai preces pārdevējs atsakās izsniegt darījumu apliecinošu dokumentu (kases čeku vai VID reģistrētu kvīti), VID aicina par to informēt, izmantojot VID bezmaksas diennakts anonīmo uzticības tālruni 80009070, izvēloties pirmo tēmu „Nodokļu nemaksāšana, „aplokšņu algas”; ziņot par to VID mājaslapas www.vid.gov.lv sadaļā Kontakti / Uzdot jautājumu VID, atsauksmes vai arī jebkurā citā personai ērtā veidā.
Jautājumu vai neskaidrību gadījumā iedzīvotāji var zvanīt uz VID Informatīvo tālruni 1898 vai vērsties jebkurā tuvākajā VID klientu apkalpošanas centrā.
kolektīvās iepirkšanās portāliVID