Lai arī kartes ikmēneša maksa ir svarīgākais kritērijs bankas kartes izvēlē, vairāk kā trešdaļai karšu lietotāju (36 %) būtisks nosacījums ir arī atlaižu un īpašo piedāvājumu programmas. Savukārt svarīgākā kartes funkcionalitāte ir bezkontakta maksājumi, liecina bankas Citadele veiktā iedzīvotāju aptauja.
Kartes ikmēneša maksu kā būtiskāko kritēriju savā izvēlē norāda 61 % respondentu Latvijā, 52 % Lietuvā, bet Igaunijā – 58 %. Savukārt lojalitātes programmas un īpašos piedāvājumus kā būtisku nosacījumu bankas kartes izvēlē min 36 % Latvijā, 38 % Igaunijā un 28 % Lietuvā.
Kā svarīgāko kartes funkcionalitāti 57% respondentu Latvijā un Igaunijā norāda bezkontakta maksājumus, savukārt Lietuvā – 63 %. Kā liecina bankas Citadele dati, vairāk kā 80 % no visiem pirkumiem tiek veikti, norēķinoties ar bezkontakta maksājumiem.
“Lojalitātes programmas, balvas un atlaides ir aktuālas visa vecuma iedzīvotājiem – gan bērniem no 7 gadu vecuma, kuri sāk lietot bankas karti, gan cilvēkiem, kuri jau sasnieguši 90 gadu vecumu. Dati liecina, ka aizvadītajā gadā vairāk nekā 66 tūkstoši Citadeles karšu lietotāju Baltijā vismaz reizi ir izmantojuši iespēju saņemt balvas par uzkrātajiem punktiem C Rewards programmā, kas tiek piešķirti par katru ar karti apmaksāto pirkumu. Karšu lietotāji Latvijā uzkrātos punktus izmanto ne tikai atpūtas, izklaides vai sporta aktivitātēm, bet ļoti bieži izvēlas novirzīt ziedojumos Ukrainai. Kopumā pērn punktos karšu lietotāji Baltijā iztērējuši vairāk nekā 2 miljonus eiro,” saka Andris Lazdiņš, bankas Citadele Karšu un maksājumu daļas vadītājs.
Tas, vai bankas kartes piedāvājumā iekļauta arī ceļojumu un pirkumu apdrošināšana, ir svarīgi 30 % Latvijā, 35 % Lietuvā un 36 % Igaunijā. Visbiežāk tas ir būtiski iedzīvotājiem vecumā no 50 līdz 59 gadiem, liecina aptaujas dati.
Kartes vizuālais izskats ir svarīgs 8 % aptaujāto Latvijā, 7 % Lietuvā un 12 % Igaunijā, īpaši respondentiem, kuri vēl nav sasnieguši 30 gadu vecumu. Savukārt materiāls, no kā karte izgatavota, ir svarīgs 6 % respondentu Latvijā, 4 % Lietuvā un 7 % Igaunijā.
Reprezentatīvu iedzīvotāju aptauju par bankas karšu izvēli banka Citadele kopā ar pētījumu aģentūru Norstat veica 2024. gada martā, tiešsaistē aptaujājot vairāk kā 3000 respondentus Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.