Joprojām nav atmesta ideja par mācību gada pagarināšanu. Kā intervijā laikrakstam “Latvijas Avīze” norāda izglītības ministrs Kārlis Šadurskis (V), pagarināt mācību gadu nebūs Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) pašmērķis, taču tas varot būt sekas jaunā izglītības standarta kalendārajai izveidei.
Viņš norāda, ka līdz ar mācību gada pagarināšanu varētu tikt ieviests vēl viens brīvlaiks pavasarī. Pagaidām gan jaunais saturs vēl nav pilnībā gatavs, arī par mācību gada garumu vēl nav skaidrības.
“Katrā ziņā nebūs tā, ka mehāniski katrai klasei pieliks klāt divas mācību nedēļas,” norādīja ministrs, uzsverot, ka papildus brīvlaiks varētu būt pavasara pusē.
“Nākamais mācību gads patiesībā ir ļoti svarīgs. Tas būs sagatavošanās posms pirms pārmaiņām, kas bija vajadzīgas jau sen. Kā ir strādāt ar kompetenču saturu, to pilotprojektā jau nākamajā mācību gadā izmēģinās 100 skolas,” skaidroja politiķis.
Kvantitatīvie jeb skolēnu skaita kritēriji absolūti nebūšot noteicošie lēmumos par vienas vai otras skolas likvidēšanu. “Ja skolā ir laba kvalitāte, ir ļoti pieļaujamas atkāpes no kvantitatīviem kritērijiem,” solījis ministrs.
Jau pērn ministrs Kārlis Šadurskis aktualizēja jautājumu par mācību gada pagarināšanu, kas, pēc ministra vārdiem, radītu iespējas līdzsvarot slodzi. Kā ne mazāk svarīgu faktu ministrs minēja to, ka Latvijā šobrīd ir viens no īsākajiem mācību gadiem Eiropā, un ir acīmredzami, ka mācību gada pagarināšana būtu loģisks un pamatots solis, gan rūpējoties par bērnu veselību, gan nodrošinot kvalitatīvas izglītības iespējas.
Foto: StockSnap/https://pixabay.com/en/users/StockSnap-894430/https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/