Ir jābūt skaidriem kritērijiem, kā finansējums nevalstiskajām organizācijām tiek piešķirts, komentējot Valsts kontroles veikto revīziju Zemkopības ministrijā (ZM), otrdien intervijā LNT rīta raidījumam “900 sekundes” sacīja zemkopības ministrs Kaspars Gerhards (VL-TB/LNNK).
Pēc viņa sacītā, šī kārtība, kāda izveidota atsevišķos jautājumos 2004. gadā un atsevišķos jautājumos 2009. gadā ir bijusi necaurskatāma. “Nav sekots līdzi izmaiņām, kādas bijušas nozarē. Nav noteikti kritēriji, bet jebkurā valsts darbā ir jāsadarbojas ar nevalstiskajām organizācijām. Un Zemkopības ministrija arī turpmāk ar tām sadarbosies,” uzsvēra ministrs.
“Pamata mājas darbs jāveic pašā Zemkopības ministrijā; šobrīd, diemžēl, nevar atrast, kāpēc viens vai otrs tiesību akts tiek virzīts. Šeit ir ļoti daudz darba darāms tieši Zemkopības ministrijai. Ir jābūt skaidriem kritērijiem, kā finansējums organizācijām tiek piešķirts,” pauda Gerhards.
Tajā pašā laikā viņš norādīja, ka jāsadarbojas ar plašāku loku nevalstisko organizāciju, skaidrojot, ka nevajadzētu vilkt robežas, ar kurām sadarbojas un ar kurām nē. “Nevar veidot izredzēto klubiņu, kas piedalās lēmuma pieņemšanā,” uzsvēra ministrs.
Kā zināms, Valsts kontrole secinājusi, ka lauksaimniecības sektorā atsevišķas nevalstiskās organizācijas gadiem ilgi bauda privilēģijas.
Veicot revīziju Valsts kontrole secināja, ka Zemkopības ministrijas un lauksaimniecības nevalstisko organizāciju sadarbība nav atklāta un caurskatāma. Revidentiem tā arī neizdevās rast priekšstatu, kā – nozares vai atsevišķu nevalstisko organizāciju vai to pārstāvju – interesēs galarezultātā tiek pieņemti lēmumi.
Valsts kontrole pēc revīzijas iesaka Zemkopības ministrijai veikt pasākumus, lai nodrošinātu atklātu un uz vienlīdzības principiem balstītu sadarbību politikas un tiesību aktu izstrādes procesā, kā arī, lai tiktu nodrošināta labas pārvaldības principiem atbilstoša nevalstisko organizāciju darbības kapacitātes finansēšanas kārtība, nosakot sasniedzamos rezultātus un paredzot darbības izvērtējumu.
Foto: Valsts kanceleja