"Ja man tiktu jautāts, kad ir labākais brīdis kompānijas pārdošanai, es teiktu, ka pēc tam, kad ir gatavs biznesa plāns un mēs varam skaidri parādīt, ka to, ko mēs apņemamies, mēs arī izpildām, jo tieši šis apstāklis varētu pārliecināt investorus. Nav daudz aviokompāniju, kas šobrīd strādā bez parādiem, taču mūsu darbības plānā ir trīs galvenie elementi – stratēģija, izmaksu mazināšana un ieņēmumi," teica Gauss.
Viņš atzina, ka iepriekš ieņēmumu puse "airBaltic" bija atstāsta novārtā: "No vienas puses, mērķis bija pārdot pēc iespējas daudz lētu biļešu, kas atbilst zemo cenu aviosabiedrības stratēģijai, vienlaikus par augstu maksu piedāvājot papildu servisu. Šāda kombinācija nestrādā. Nākamā lieta, kam, manuprāt, netika pievērsta pietiekami liela uzmanība, ir izmaksu kontrole. Visi šie ārpus lidsabiedrības no iepriekšējā akcionāra puses izvietotie elementi nodarīja "airBaltic" lielus zaudējumus, kas tagad arī atspoguļojas aviosabiedrības finanšu rezultātos."
Savukārt valstij ilgtermiņā būtu jābūt mazākuma akcionāram aviokompānijā "airBaltic", Gauss atzina piektdien intervijā LNT raidījumā "900 sekundes. Viņaprāt, valdībai vajadzētu būt atvērtai jebkāda investora piedāvājumam iegādāties "airBaltic".
"Jāskatās, kurš investors vislabāk atbildīs "airBaltic" izstrādātajam biznesa plānam. Taču nevajadzētu ierobežot investoru izvēli, koncentrējoties uz vienu reģionu. Mēs noteikti interesētos par vietējo reģionu, jo šeit mums ir labas pozīcijas, bet, protams, neatraidīsim investorus arī no attālākiem reģioniem, kas meklē iespējas Eiropas tirgū," teica Gauss.
Viņš gan piebilda, ka vēl pirms investora piesaistes, ir jāstabilizē "airBaltic" pie kā šobrīd tiek strādāts, ziņo BNS. "Valstij nevajadzētu saglabāt vairākuma akciju. Ilgtermiņā, droši vien, vajadzētu būt mazākuma akcionāram. Taču valstij vajadzētu saglabāt dalību kompānijā, lai kontrolētu procesus. Daudz lietu izdarīt vienkāršāk, ja ir privātais akcionārs," piebilda Gauss.
Saeima 15.decembrī atbalstīja "airBaltic" pamatkapitāla palielināšanu par 57,6 miljoniem latu, ko 13.decembrī atbalstīja arī valdībā.
Jau ziņots, ka Satiksmes ministrija 30.novembrī iegādājās "airBaltic" privātajam akcionāram "Baltijas aviācijas sistēmas" (BAS) piederošos 47,2% lidsabiedrības akciju. Akcijas iegādātas par to nominālvērtību – 224 453 latiem. Tādējādi valsts ir kļuvusi par 99,8% "airBaltic" akciju īpašnieci. "Latvijas krājbankai" ieķīlātās akcijas ministrija iegādājās uz pirmpirkuma tiesību pamata, raksta IR.LV.