2018. gada februārī, salīdzinot ar 2017. gada februāri, mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās pieauga par 3,7 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 4,6 %, nepārtikas preču mazumtirdzniecība, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 0,8%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība – par 9,3 %.
Salīdzinot ar iepriekšējā gada februāri, lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu (par 8,5 %), metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas (par 16,6 %), kā arī kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,4 %). Savukārt apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 16,4 %), kā arī mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 23,8 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 5,1 %.
2018. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums samazinājās par 2,3 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība saruka par 1,2 %, nepārtikas preču pārdošanas apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 5,4 %, bet autodegvielas mazumtirdzniecība pieauga par 3,5 %.
Apgrozījums samazinājies praktiski visās mazumtirdzniecības nozarēs, taču vislielākais kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu (par 13,1 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu (par 8,3 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 5,6 %), kā arī mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 8,0 %).
2018. gada februārī salīdzinājumā ar janvāri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 8,3 %. Gadu iepriekš – 2017. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, – apgrozījums saruka par 6,0 %.
Foto: Pixabay