Krievija apņēmusies remontēt savus dzelzceļa posmus Latvijas virzienā tādā veidā, kas netraucē kravu pārvadājumus.
Pagājusī nedēļa beidzās ar brīdinājumu, ka sliežu remonts Krievijā varētu faktiski apturēt kravu pārvadājumus tajos dzelzceļa posmos, kas tieši savieno Krieviju un Latviju. Šajā nedēļā valsts uzņēmuma Latvijas dzelzceļš (LDz) viceprezidents tehniskās ekspluatācijas jautājumos Ēriks Šmuksts ir paguvis Maskavā tikties ar Krievijas dzelzceļa vadītājiem un atgriezties Latvijā ar ziņu, ka Krievijā plānotais sliežu remonts netraucēšot kravu pārvadājumus uz Latviju, raksta NRA.lv.
Krievijas dzelzceļš plāno veikt remontdarbus posmos Šahovskaja–Sebeža un Sankova–Pitalova. Posmu garums ir attiecīgi 452 un 746 kilometri. Remonts sākšoties drīzumā un pēc ziemas pauzes turpināsies nākamgad. Remonta dēļ nepieciešamie vilcienu kustības ierobežojumi atļaus pa sliedēm virzīties pat lielākam vilcienu sastāvu skaitam, nekā tagad caurmērā kursē starp Krieviju un Latviju.
Brīdinājums par kravu kustības pārtraukšanu un skaidrojums par nepārtraukšanu dod pateicīgu augsni minējumiem par šādu paziņojumu saistību ar LDz valdes priekšsēdētāja Uģa Magoņa aizturēšanu 6. augustā; nākamajā dienā viņš no darba tika atlaists. Viņa aizturēšana atceļā no Igaunijas rosina turienes presi izlikties par lieliem šā gadījuma zinātājiem. Proti, U. Magonis kopā ar Igaunijas lieluzņēmēju Oļegu Osinovski savākuši pusmiljonu eiro skaidrā naudā Krievijas dzelzceļa vadītājam Vladimiram Jakuņinam droši vien pret solījumu atbalstīt kravu sūtīšanu uz Latviju. Igauņu nedēļas izdevums Eesti Ekspress nepalaiž garām izdevību atzīmēt, kā Igaunija atšķiroties no Latvijas un Krievijas, kur skaidras naudas darījumi esot ļoti izplatīti. No Krievijas vēsta, ka V. Jakuņins no Krievijas dzelzceļa vadīšanas tikšot pārcelts godpilnā, bet vismaz oficiāli mazāk ietekmīgā amatā.
Arnis Kluinis