Mazumtirdzniecības uzņēmumu pārdošanas apjomi pēc neliela vājuma februārī atsāka augt straujāk marta mēnesī. Salīdzinot ar gadu iepriekš, apjomi palielinājās par 6.5% (kalendāri izlīdzināti dati). Pieaugums vērojams gan pārtikas (+6.8%), gan nepārtikas (+6.0%), gan arī autodegvielas (+7.3%) pārdošanas apjomos.
Pārtikas sadaļā joprojām ļoti būtiski apjomus audzē specializētie veikali, kur lielu daļu nenoliedzami veido alkoholisko dzērienu tirdzniecība pierobežā “tūristiem”. Tomēr arī nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā tirgo pārtiku, apjomu pieaugums ir straujākais pēdējo trīs gadu laikā. Ņemot vērā sarūkošo iedzīvotāju skaitu un pārtikas sadārdzināšanos, tas, iespējams, nozīmē, ka, pieaugot ienākumiem, iedzīvotāji var atļauties pirkt daudzveidīgāku pārtiku, kas ir dārgāka. Nepārtikas preču sadaļā jau no pērnā gada maija vērojams būtisks (divciparu līmenī) pieaugums mājsaimniecību piederumu – galvenokārt metālizstrādājumi, krāsas un stikls – pārdošanas apjomos, kas liecina, ka daļa iedzīvotāju turpina labiekārtot savus mājokļus. Martā straujš pieaugums bija arī farmaceitisko un medicīnisko piederumu tirdzniecībā.
Mazumtirdzniecības uzņēmumiem kopumā pirmais ceturksnis ir bijis diezgan veiksmīgs, kas signalizē arī par to, ka pirmajā ceturksnī, visdrīzāk, ir turpinājis strauji augt mājsaimniecību patēriņš. Šogad minimālās algas celšanas, darbaspēka nodokļu samazināšanas un silstošā darba tirgus ietekmē gaidāms straujāks vidējās algas kāpums, kas nāk par labu arī mazumtirdzniecības uzņēmumiem.
Agnese Buceniece, Swedbank vecākā ekonomiste