Taču tas nenozīmē, ka cenas visos maršrutos pieaugs vienādi. Tarifu kāpums vairāk skars tos pasažierus, kuri pārvietosies garos starppilsētu maršrutu posmos, bet īsākos maršrutu posmos biļešu cenas pat samazināsies, jo iekāpšanas maksu plānots samazināt.
Satiksmes ministrija, vēstot par tikšanos ar Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas pārstāvjiem, informēja, ka «no šā gada 1. aprīļa plānotā braukšanas tarifu izmaiņa starppilsētu nozīmes vilcienu un autobusu maršrutos par 5 līdz 7 % tikai daļēji spēs atrisināt būtisko finansējuma nepietiekamību – ekonomiskais ieguvums no tās šogad būs apmēram 1,80 miljoni latu, taču kopējais paredzamais iztrūkums par šo gadu un pērn nesegtajiem pārvadātāju zaudējumiem būs lielāks».
Valsts SIA Autotransporta direkcija preses sekretāre Sandra Maļuha Neatkarīgajai apstiprināja, ka tarifu izmaiņas, nelegālo pārvadātāju darbības ierobežošana un autoostu reorganizācija ir valdības plānā iekļauti pasākumi, kurus nepieciešams īstenot, lai iekļautos samazinātajā valsts finansējumā. Šogad kopējais dotācijas apjoms sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem, salīdzinot ar 2011. gadu, ir samazināts par aptuveni 5 miljoniem latu, savukārt pēdējo četru gadu laikā finansējums ir sarucis no 74,4 miljoniem latu 2008. gadā līdz 46,6 miljoniem latu 2012. gadā. «Šajā laika periodā īstenotais taupības pasākumu plāns – pārvadātāju pakalpojumu pašizmaksas pārskatīšana, maršrutu tīkla optimizācija – nav pietiekams, lai iekļautos būtiski samazinātajā finansējumā, tādēļ autopārvadātāji, plānošanas reģioni, Satiksmes ministrija un Autotransporta direkcija izstrādāja jaunu priekšlikumu kopumu taupības pasākumiem, kas pērnā gada nogalē akceptēts arī valdībā. Neliels tarifu kāpums – 5% līdz 7% apmērā – starppilsētu nozīmes pārvadājumos ir iekļauts šo pasākumu skaitā,» skaidroja S. Maļuha.
Jaunais tarifu plāns, kas tapis sadarbībā ar Satiksmes ministriju, konceptuāli atbalstīts arī tikšanās laikā ar pasažieru pārvadātājiem. Plānots, ka jaunie tarifi stāsies spēkā 1. aprīlī. Pēc S. Maļuhas skaidrojuma, tarifu kāpums vairāk skars tos pasažierus, kuri pārvietosies garos starppilsētu maršrutu posmos, bet īsākos maršrutu posmos biļešu cenas pat samazināsies uz pazeminātās iekāpšanas maksas rēķina.
Braukšanas biļešu cenas starppilsētu autobusos pēdējo reizi tika palielinātas 2009. gada sākumā. Toreiz biļešu cena kāpa par 5 līdz 30 procentiem. Lielākais cenu palielinājums bija tajos maršrutos, kuros autobuss kursēja kā ekspresis, nepieturot visās pieturās. Iekāpšanas maksa starppilsētu autobusā šobrīd ir 0,40 lati, kas tiek ietverti biļetes cenā.Autotransporta direkcijaLatvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijaSandra Maļuha